موسیقی ایرانیان

ساخت وبلاگ

۲۰۵۳۶۶۱بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال که چند سالی است در حوزه خوانندگی فعالیت می کند در آستانه فرارسیدن روز پدر قطعه موسیقایی «مرد» را به یاد همه پدران و مسعود کیمیایی منتشر کرد.

علی معصومی بعد از انتشار قطعات «روی عطرت»، «وسواسم»، «پرستو»، قطعه جدید «مرد» را همزمان با فرا رسیدن سالروز تولد حضرت علی (ع) و روز پدر منتشر کرد.

در قطعه «مرد» عباس علی اسکتی ترانه سرا، علی معصومی آهنگساز و خواننده، علیرضا زارع تنظیم کننده، محمد فلاحی میکس و مسترینگ و میثم مروستی نوازنده ویولن هستند.

علی معصومی که سابقه هفت سال بازی در تیم ملی بسکتبال کشورمان را داشته با اشاره به تقدیم این قطعه به مسعود کیمیایی بیان کرد: از زمان بچگی که پدرم در زمینه سینما فعالیت می کرد باعث شد من پیگیر و علاقه مند به کارهای مسعود کیمیایی شوم به طوری که از شخصیت و فیلم های این مرد همیشه لذت می بردم. زمانی که ضبط این قطعه به پایان رسید ناخودآگاه یاد مسعود کیمیایی افتادم و از پارسال تصمیم گرفتم که در یک فرصت مناسب این کار را تقدیم ایشان کنم.

وی درباره تازه ترین آلبوم موسیقی خود توضیح داد: آلبوم «سرنوشت» شامل یازده قطعه است که با همکاری چهره هایی همچون مهران عباسی، هومن نامداری، اشکان آبرون، امیر علی زمانیان، محمد کاظمی، علی مهرگان، علی حسین زاده، علیرضا زارع، عباسعلی اسکتی، محمد فلاحی در حال دریافت مجوز از دفتر موسیقی است و موسسه فرهنگی هنری نشر موسیقی کوک به مدیریت رضا کریمی تبار مسئولیت این امر را به عهده دارد. البته طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته بنا بر این است که آلبوم اواسط تابستان منتشر شود.

این خواننده گفت: تمام تلاش خود را انجام داده ام که این آلبوم از استاندارهای لازم برخوردار بوده و برای مخاطب به لحاظ موسیقایی و محتوایی حرف تازه ای داشته باشد. چرا که اصولا ارائه یک اثر تکراری نمی تواند چندان روی ذائقه مخاطب تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر همزمان با انتشار آلبوم چند قطعه از آلبوم رابه صورت تصویری و با مجوز قانونی از رسانه های مجاز پخش می کنیم.

http://media.mehews.com/d/2016/04/19/0/2053686.mp3

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 165 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:24

علی رهبری

علی رهبری

ارکستر سمفونیک تهران برای اجرا در اختتامیه جشنواره بین‌المللی بهاری شانگهای چین قطعه «نی‌نوا» اثر حسین علیزاده را انتخاب کرده است.

علی رهبری – مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران – با اعلام این مطلب گفت: ما اردیبهشت‌ماه به شانگهای سفر خواهیم کرد و رپرتوآر اجرا را نیز تعیین کرده‌ایم. در این کنسرت علاوه بر قطعه «نی‌نوا» اثر حسین علیزاده، «پرنده آتشین» اثر استراوینسکی‌ و سمفونی «فانتاستیک» اثر برلیوز را اجرا خواهیم کرد.

او درباره اجراهای پیش روی ارکستر سمفونیک در تهران نیز توضیح داد: تمرین‌ها از دو روز پیش آغاز شده است و بچه‌ها بیشتر از انتظار من، خوب کار کرده‌اند. به احتمال زیاد، ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت‌ماه اجرایی خواهیم داشت و از چایکوفسکی قطعه‌ای را اجرا خواهیم کرد.

رهبری همچنین اظهار کرد: ارکستر سمفونیک تهران پس از آزمون‌هایی که از نوازندگانش گرفت، جوان شده است و نوازندگان ویلن و ویلنسل نیز به ما اضافه شده‌اند. نوازندگان بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند و همه‌چیز خوب پیش می‌رود.

او بیان کرد: ما در حال حاضر با حمایت‌های وزیر ارشاد و معاون او، یک قدرت معنوی گرفته‌ایم، زیرا آن‌ها پشت ارکستر را گرم کرده‌اند و این موضوع برای من بسیار لذت‌بخش است.

رهبری در پاسخ به این پرسش که آیا ارکستر سمفونیک در روزهای عادی، اجرایی با لوریس چکناواریان خواهد داشت؟ گفت: آقای چکناواریان مشغول تمرین با ارکستر ملی است و قرار نیست اجرایی با ارکستر سمفونیک تهران داشته باشد.

این هنرمند درباره وضعیت قرارداد نوازندگان نیز بیان کرد: قرار است نوازندگان در چند روز آینده، قراردادهای‌شان را امضا کنند. من تلاش کرده‌ام که نتیجه این کار، یک قرارداد حرفه‌ای باشد.

رهبری در بخش پایانی سخنانش، گفت: برنامه اجرای ارکستر سمفونیک در افتتاحیه فستیوال بروکنر اتریش در سال آینده هنوز پابرجاست. این در حالی است که برنامه افتتاحیه امسال توسط ارکستر کره جنوبی اجرا شد.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:24

۱۸۵۰۳۱۷مدیرعامل خانه موسیقی با ارائه گزارشی از روند فعالیت های این نهاد در سال گذشته اعلام کرد در انتخابات خانه موسیقی شرکت نخواهد کرد.

عنوان «خانه موسیقی» به طور حتم در سالی که گذشت عنوان غریبه و کم سر و صدایی برای مخاطبان موسیقی نبود؛ مجموعه ای که در سال ۹۴ یکی از پرحاشیه دار ترین دوران فعالیتی خود را سپری کرد و اکنون در حالی فعالیت خود در سال جدید را آغاز کرده که تا چند روز آینده نوبت اول مجامع عمومی کانون های خود را پیش رو دارد.

البته همانطور که قبلا هم گفته شده بود، خانه موسیقی مهم‌ترین تشکل صنفی، غیردولتی و غیر سیاسی هنرمندان دست‌اندرکار موسیقی در رشته های مختلف است که به انگیزه حفظ، گسترش، اعتلا، اشاعه و معرفی موسیقی و موسیقی دانان ایرانی بر مبنای اصول فرهنگی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده که ارتقای سطح کیفی و رشد ارزش های معنوی موسیقی ایرانی مبتنی بر فرهنگ ملی، حمایت از حقوق قانونی و معنوی موسیقی دانان در نقاط مختلف ایران در زمینه های مختلف موسیقی، هدفمند نمودن فعالیت های موسیقی دانان و هنرجویان ایرانی به منظور تداوم حضور سنن ملی موسیقی در جامعه، معرفی و عرضه موسیقی ایران به ملت های دیگر، تلاش جدی در امر پژوهش موسیقی قدیم و نوین ایران جهت شناخت ظرفیت های موسیقی ملی، تلاش جهت اجرا و نشر آثار موسیقی دانان ایرانی در خارج از کشور، تلاش برای انتشار نشریه موسیقی در چارچوب توسعه فرهنگ ملی، تلاش به منظور تأمین امور رفاهی اعضا با حمایت مسئولان دولتی و بخش خصوصی  فعالیت خود را دنبال می کند.

 البته همین اولویت های مطرح شده در سالی که گذشت یکی از پرچالش ترین مباحث از نگاه منتقدان این مجموعه صنفی بود، گویی اینکه خانه موسیقی و اعضای هیات مدیره اش نه تنها بر اساس اهداف عالی خود عمل نکرده بلکه از این مجموعه برای رسیدن به خواسته های شخصی نیز استفاده کرده اند. این انتقاد به قدری چالش بر انگیز است که منتقدان خانه با برپایی نشستی در قالب سلسله نشست های «گفتمان ضرب اصول» موضوع انتقادها به خانه موسیقی را وارد فاز تازه ای کنند تا جایی که بالاخره محمدرضا شجریان، حسین علیزاده و دیگر بزرگان موسیقی واکنش های متفاوتی به این رویکرد نشان دادند و همین نشان دهنده عمق اختلاف نظرهایی است که از سال ها پیش در بدنه موسیقی وجود داشت که این بار به این شیوه رونمایی شده است.

حمیدرضا نوربخش خواننده موسیقی ایرانی که سال ۹۴ هم به عنوان مدیر عامل خانه موسیقی و هم به عنوان مدیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر یکی از پرحاشیه ترین و پردعوا ترین سال های فعالیتی خود را از سر گذارند در سالی که گذشت با بسیاری از چالش های ریز و درشتی پیرامون خانه موسیقی و جشنواره موسیقی فجر رو به رو شد که عبور یا مواجهه با این چالش ها کار چندان آسانی نبوده و نیست. رودررویی با منتقدان سرسخت خانه موسیقی از یک طرف و مواجهه با انبوهی از اما و اگرهای جشنواره موسیقی فجر به ویژه بعد از تغییرات ساختاری که برای این رویداد به وجود آمد نمی تواند شرایط آرامی را برای یک مدیر غیر دولتی که در عین حال مسئولیت یک جشنواره دولتی را عهده دار بود، رقم بزند.

این هنرمند که بعد از حضور افرادی چون حسین علیزاده، سعید شریفیان، فریدون ناصری، کامبیز روشن روان، داود گنجه ای و محمد سریر سکان دار مدیرعاملی خانه موسیقی را تا کنون عهده دار بوده در گفتگوی سال های گذشته به نکات کم حاشیه تر از جمله استفاده مدیران دولتی از مشاوره و نظرات کارشناسان خانه موسیقی در جریان سیاستگذاری های کلان حوزه موسیقی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری جشنواره خصوصی خانه موسیقی، ترجیح ضوابط بر روابط حاکم در حوزه تعاملات دو جانبه معاونت هنری و نهاد خانه موسیقی به عنوان مهم ترین فعالیت ها و رویکردهای نهاد خانه موسیقی اشاراتی داشت.

اما سال گذشته ماجرا شرایط دیگری را رقم زد و حمیدرضا نوربخش را برابر فضایی قرار داد که برای هر یک از آنها می بایست توضیحات منطقی را بدهد، مواضعی که اگر چه فرصت طرح بسیاری از آنها در گفتگوی تفصیلی خبرنگار مهر فراهم نشد اما مباحثی است که امیدواریم با حل شدن هر چه سریع تر آنها، دریای موسیقی بعد از یک طوفان عظیم، رنگ آرامش به خود بگیرد.

عملکرد هیات مدیره خانه موسیقی در سال ۹۴، نحوه مواجهه با منتقدان خانه موسیقی در طیف های مختلف، ماجرای واکنش حسین علیزاده به عملکرد خانه موسیقی و اظهارات هنرمندان دیگری چون محمدرضا شجریان درباره اظهارت و واکنش های برخی از منتقدان، سرنوشت اتاق شیشه ای جشنواره موسیقی فجر، تعاونی مسکن خانه موسیقی، حضور داشتن یا نداشتن در انتخابات پیش روی خانه موسیقی، ماجرای شکایت خانه موسیقی از برخی منتقدان، عملکرد مالی جشنواره موسیقی فجر، توقیف کنسرت های جشنواره، اظهارات علی رهبری درباره نحوه مدیریت جشنواره موسیقی فجر از جمله مباحثی بود که حمیدرضا نوربخش در بخش اول گفتگوی خود با خبرنگار مهر به آنها اشاره کرد و با قاطعیت کامل اعلام کرد که در انتخابات پیش روی خانه موسیقی شرکت نمی کند و در سال آینده نیز به عنوان مدیر جشنواره موسیقی فجر فعالیتی نخواهد داشت.

دفاع تمام قد مدیرعامل از عملکرد خانه موسیقی در یک سال پرحادثه

حمیدرضا نوربخش در ابتدای صحبت های خود با اشاره به عملکرد خانه موسیقی طی سال گذشته توضیح داد: خانه موسیقی در یک سالی که گذشت واقعا سال پر حادثه و پر نشیب و فرازی را پشت سر گذاشت ولی من در مجموع از برآیند کلی ناراضی نیستم. به نظر من همین که خانه موسیقی سال  ۹۴ در مرکز توجه مردم، جامعه و اهالی موسیقی قرار گرفت خود به تنهایی می تواند موفقیت بزرگی باشد. بنابراین فکر می کنم برآیند حضور و فعالیت های خانه موسیقی برآیند مثبتی بوده که توانسته تا این حد مهم و مورد توجه اهالی موسیقی و منتقدان باشد. همین که عده ای از هنرمندان می آیند و نقد می کنند و داعیه دار موضوعاتی هستند یعنی اینکه اینجا اهمیت پیدا کرده، موضوعی که در گذشته بی تعارف به این شکل نبود و خانه موسیقی خیلی حضور پر رنگی نداشت اما خوشبختانه هر چه جلوتر آمدیم، در هر سال شاهد حضور موثرتر و شکوفایی بیشتر این نهاد صنفی هستیم. این در حالی است که نقیصه ها هم همیشه وجود داشته و همیشه هم خواهد بود. پس مهم این است که با توجه به امکانات و توانایی که وجود دارد بتوانیم حداکثر استفاده را بکنیم.

مدیرعامل خانه موسیقی اضافه کرد: بخشی از فعالیت هایی که ما طی سال گذشته انجام دادیم مربوط به فعالیت های روتین صنفی بود که اگر چه به دلیل تنگناهای مالی فراوان با سرعت پایین تری انجام گرفت اما ما تلاش خود را انجام دادیم که از ناحیه خانه موسیقی همه کارها طبق وظیفه انجام شود. ما در سال گذشته درباره موضوع بیمه ها با یک روند کندی رو به رو بودیم که دلیل این موضوع نیز به طور مشخص به ما بر نمی گردد چراکه در ساز و کارهای دولتی به ویژه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی مشکلاتی وجود داشت که مربوط به تسویه حساب کامل بدهی ها می شد اما با وجود تسویه حساب بخشی از این بدهی ها، ما همچنان با مشکلاتی در این زمینه روبه رو هستیم. ما در این مدت سعی کردیم تا آنجا که می توانیم تلاش ها و پیگیری های لازم را انجام دهیم تا حقوق هنرمندان حفظ شود و فکر می کنم تلاشمان هم در این زمینه موثر بوده است.

لغو کنسرت‌ها را در حد مقدور پیگیری کردیم

وی درباره دیگر فعالیت های خانه موسیقی نیز توضیح داد: آنچه در زمینه فعالیت های صنفی خانه موسیقی طی سال گذشته انجام گرفت بازگرداندن کارگاه های آموزش موسیقی به فرهنگسراها بود که باعث شد این جریان مهم مسدود شده، دوباره راه بیفتد. ما در سال گذشته توانستیم موضوع لغو کنسرت ها را در حد مقدوراتمان پیگیری کنیم و فکر می کنم این موضوع را به حداقل رساندیم. این در حالی است که پیگیری فعالیت های آموزشی خانه با برپایی کارگاه های آموزشی در حوزه های مختلف نوازندگی، آهنگسازی و مباحث تئوریک از جمله برنامه های جاری بوده که سال گذشته در کنار برنامه های جسته گریخته انجام گرفت.

برخی از منتقدان دوست دارند قانع نشوند

نوربخش ادامه داد: سال ۹۴ سال بسیار پرچالشی برای خانه موسیقی بود و برخی از دوستان انتقادهایی را آغاز کردند که ناشی از سوءتفاهمی بود که در زمینه انتخابات خانه موسیقی به وجود آمد، زیرا انتخاباتی که باید از سال ۹۳ کلید می خورد یک سال به تعویق افتاد و همین موضوع سرمنشا سوءتفاهماتی شد که ما باید تلاش می کردیم به آنها پاسخ داده و رفع شبهه کنیم. اما متاسفانه در بسیاری از موارد احساس کردیم برخی ها افراد علاقه دارند که قانع نشوند و شما می بینید با اینکه ما ماجرای انتخابات را استارت زدیم، اما نقدها هنوز ادامه دارد و معلوم هم نیست ماجرا در این مورد خاص تا کجا قرار است ادامه پیدا کند. خوشبختانه برنامه انتخابات اعلام شده و امیدواریم این دوره ما شاهد حضور پر شور و حضور بسیار پررنگ اهالی موسیقی در انتخابات خانه موسیقی باشیم.

در انتخابات خانه موسیقی شرکت نمی کنم  

مدیرعامل خانه موسیقی در پاسخ به اینکه آیا با در نظر گرفتن چنین شرایطی باز هم تمایل به شرکت در انتخابات هیات مدیره خانه موسیقی در دوره پیش رو را دارد یا خیر؟ توضیح داد: شخص من به هیچ عنوان تمایلی برای حضور در انتخابات خانه موسیقی را ندارم. به هر ترتیب من همه توانم را برای حضور موثر و پیشبرد اهداف خانه موسیقی به کار بستم، اما فکر می کنم که لازم است نیروهای تازه نفسی بیایند و کار را دنبال کنند. من این روزها خیلی خسته ام و می خواهم مقداری به فعالیت های هنری ام بپردازم. از سویی دیگر قضاوت این موضوع را که عملکرد نوربخش در خانه موسیقی رضایت‌بخش بوده یا نه باید اهالی موسیقی انجام دهند. ولی خودم با توجه به اینکه فکر می کنم همه توان و ظرفیتم را به کار گرفتم از فرآیند کاری ام ناراضی نیستم.

محمدرضا شجریان و ماجرای کم کاری های خانه موسیقی زیر سایه استاد

نوربخش در پاسخ به این مساله که برخی از منتقدان بر این باور بودند برخی از کم کاری ها در مدیریت خانه موسیقی زیر سایه نام و سابقه محمدرضا شجریان به عنوان رییس شورای عالی خانه موسیقی بوده است، تصریح کرد: افرادی که می خواهند به هر شکلی انتقاد کنند دیگر حد و حدود شخصیت ها را در نظر نمی گیرند و گاهی هم از مدار انصاف خارج می شوند و از همه مرزهای اخلاقی عبور می کنند. من در جواب آنها می گویم: «ایرادی ندارد چون به هر ترتیب تاریخ درباره همه ما قضاوت خواهد کرد». از  سویی دیگر من فکر می کنم  با حضور سی ساله در عرصه موسیقی و با رزومه ای که دارم، در اینجا که نشستم به پشتوانه کارنامه هنری و اجتماعی ام بوده و اعتبار هیچ فرد دیگری را به یدک نکشیدم. البته معتقد بوده و هستم که هر نهاد و تشکلی قائم به اعضا و شخصیت هایی است که در آن حضور دارند و گرنه خشت و گل و در و دیوار خود به خود چیزی به همراه ندارد بنابراین اگر اعتباری وجود دارد مربوط به هنرمندان ارزشمند و شاخص است.

اعتبار خانه موسیقی به همه اعضای آن است

وی با اشاره به این نکته که در خانه موسیقی همه اعتبار مربوط به همه اعضای آن است، گفت: اتفاقا عده ای به همین انتقاد داشتند که اینجا نباید به این شکل باشد در صورتی که  به نظر من باید باشد. شما هر جایی که بخواهید بروید نگاه می کنید که چه آدم هایی در آن مجموعه هستند. یعنی هر جایی را با آدم هایش قضاوت می کنید. به هر صورت عملکرد ما گویاست و خودمان کسانی هستیم که کارنامه ای داریم و در صحنه هنر آدم های گمنامی نبودیم. به هر حال باید ببنیم که همان افرادی که این حرف ها را می زنند چه کسانی هستند و چه نام هایی به یدک می کشند.

برخی ها دوست داشتند بحران‌سازی کنند

این خواننده موسیقی ایرانی در ادامه گفتگوی تفصیلی خود با خبرنگار مهر با اشاره به ناگفته های ماجرای منتقدان خانه موسیقی و ابهاماتی که مطرح شد، بیان کرد: به نظر من نحوه ایجاد چنین فضایی را باید از منتقدان بپرسید. به هر حال ما حرف های خودمان و آنچه  را مربوط به حوزه مدیریتی خانه موسیقی می شد پاسخ دادیم. آنچه به ظاهر توسط دوستان منتقد بیان شده، توسط ما پاسخ داده شده است. فقط در یک بخشی ماجرا بی پاسخ ماند آن هم این بود که چرا برخی از دوستان تلاش می‌کردند به اختلافات، انتقادات و بحران سازی ها دامن بزنند. اینکه چه مقاصدی دارند به خودشان مربوط است، اما در هر صورت آنچه به مباحث مربوط به اساسنامه خانه موسیقی مرتبط  بوده به طور کامل پاسخ داده شده و در آخرین جلسه ای که پیرامون این موضوع با اصحاب رسانه و حقوقدان ها برگزار شد، دوستان قانع شدند که کار غیر قانونی انجام نگرفته و هیات مدیره هم بر اساس استنادات حقوقی که انجام گرفت، یک هیات مدیره قانونی است.

نوربخش افزود: بخش دیگری از انتفادات هم به نقدهای عملکردی خانه موسیقی ارتباط داشت که به طور طبیبعی به سلیقه ها ارتباط پیدا می کند و از اول تشکیل این نهاد صنفی وجود داشته و وجود هم خواهد داشت. ولی مشخصا بحث های حقوقی که توسط برخی از منتقدان مطرح شد عمدتا مسائلی بوده که مربوط به قانونی یا غیرقانونی بودن هیات مدیره خانه موسیقی بوده که بنده و مشاوران حقوقی خانه در جلسات و مصاحبه های مختلف به آن پاسخ دادند. به هر حال در رویکرد سلیقه ای دوستان منتقد این مساله وجود داشت که خانه موسیقی به وظایف خود عمل نکرده و از نگاه برخی هم ماجرا به این شکل بوده که خانه موسیقی به وظایف خود در حد امکاناتی که داشته، عمل کرده است.

خوشحالیم که استاد علیزاده منتقد ماست

مدیرعامل خانه موسیقی همچنین به مباحث مطرح شده برخی از منتقدان خانه موسیقی از جمله حسین علیزاده و هنرمندان دیگر گفت: من اصلا علاقه ندارم به طور مستقیم درباره اسامی صحبت کنم اما می توانم به این نکته اشاره کنم که اولا بنده تقابل و یا موضع گیری آنچنانی نمی بینم. به هر حال صحبت های استاد علیزاده یک تفاوت نگاه است ضمن اینکه ایشان برای من و همه اهل موسیقی شخصیت بسیار قابل احترامی هستند که می توانند به عنوان یک هنرمند نگاه انتقادی به فعالیت های خانه موسیقی داشته باشند و همین موضوع هم برای ما به شدت قابل احترام است. استاد علیزاده اولین مدیرعامل و مدت زیادی هم عضو و سخنگوی شورای عالی خانه موسیقی بود بنابراین تنها نکته ای به نظرم می رسد بر این مبناست که انتظار من همیشه این بوده ایشان و دوستان دیگر در مدت حضور در خانه موسیقی بیشتر کنش‌گر باشند. اتفاقا ما همیشه در جلسات شورای عالی خانه موسیقی بر این موضوع تاکید داشتیم که استاد علیزاده همواره هنرمندی پرسش‌گر باشند. حالا در دوره هایی مشغله داشتند و تا مدت زیادی نسبت به ماجراهای خانه موسیقی سکوت کردند اما همین که به هر حال ایشان تشخیص دادند و حضور فعال منتقدانه و پرسشگرانه داشته باشند باید به فال نیک گرفت.

چرا انتقادات، زمان حضور در شورای عالی خانه موسیقی مطرح نشد

وی در ادامه بحث گفت: مسائلی که استاد علیزاده درباره فعالیت های خانه موسیقی عنوان کردند نقدهای کلی بوده و من به استثنای ماجرای شکایت خانه موسیقی از جناب ساسان فاطمی مورد خاص دیگری را ندیدم. در حوزه شورای عالی خانه موسیقی هم که ایشان در نشست خبری کنسرت «هم آوایان» نقدهایی را پیرامون آن عنوان کردند باید بگویم که استاد علیزاده از اعضای موثر شورای عالی خانه موسیقی بودند بنابراین هر اشکالی که درباره شورای عالی بوده متوجه ایشان در تمام مدت حضورشان نیز هست. اگر به زعم ایشان شورای عالی به وظایف خود عمل نکرده، ایشان هم در این فضا تا زمانی که حضور داشت، دخیل بودند. حتی تا همان تاریخی که استاد علیزاده در شورای عالی خانه موسیقی حضور داشت چرا نسبت به عملکرد خانه هیچ پرسش، صحبت و پیگیری مبنی بر اعتقاد ایشان درباره انفعال خانه، مطرح نکردند؟

نوربخش افزود: من بارها و بارها این نکته را در جلسات شورای عالی از استاد علیزاده و دیگر دوستان خواستم که ضمن حضور فعال در فعالیت های خانه موسیقی هر نکته یا انتقادی دارند مطرح کنند. به هر حال طی ماه های گذشته نکاتی درباره شورای عالی خانه موسیقی مطرح شد که بنده تا زمانی که در مجموعه خانه موسیقی مشغول به فعالیت هستم در برابر همه مسائل آن نیز مسئولم به همین منظور به این نکته تاکید دارم که کدام نکته را استاد علیزاده مدنظر داشتند اما کسی پیگیری آن را انجام نداد؟ شورای عالی و نهاد خانه موسیقی از علنی شدن این نوع اختلافات خشنود نیست، زیرا اساسا اختلاف به نفع هیچ از یک طرفین نیست و مطمئن باشید بدخواهانی که خارج از این دایره هستند از اختلافات بهره برداری می کنند و ای کاش این بحث ها تا این حد علنی مطرح نمی شد.

پاسخ به حاشیه های ممنوع الفعالیتی محمدرضا شجریان

عضو هیات مدیره خانه موسیقی در بخش دیگری از صحبت های خود به ماجرای نقد برخی از منتقدان مبنی بر کم کاری خانه موسیقی درباره ممنوع الفعالیتی محمدرضا شجریان در ایران گفت: راجع به بحث خاص استاد شجریان که بسیاری از دوستان بر این باور بودند که ما کاری انجام ندادیم، باید بگویم که شخصا بارها و بارها موضوع را پیگیری کردم، حتی خود آقای شجریان هم اذعان داشت که بنده، شورای عالی خانه موسیقی و هیات مدیره خانه موسیقی بحث ممنوع الکاری این هنرمند را در عرصه های مختلف پیگیری کردیم.

وی افزود: اتفاقا در این باب سوال من این بود که چرا استاد علیزاده در مقام دبیر و سخنگوی شورای عالی موسیقی این موضوع را اعلام نکردند. وقتی رییس شورای عالی خانه موسیقی ممنوع الکار است آیا دبیر و سخنگوی شورای عالی نباید این اعتراض را انجام می داد؟ بنابراین نباید در این حوزه دیگران را مقصر بدانیم.

کار تعاونی مسکن تمام شده است

مدیرعامل خانه موسیقی به ماجرای تعاونی مسکن خانه موسیقی به عنوان یکی از پرچالش ترین موارد مطرح شده توسط منتقدان اشاره کرد و گفت: پروژه ساختمانی تعاونی مسکن خانه موسیقی تقریبا تمام شده و اوایل سال جاری کار آب، برق، گاز و تلفن انجام می شود و اعضایی که آمدند و مبلغ مورد نظر را هم پرداخت کردند ساختمان را به طور کامل تحویل گرفته و در صورت تمایل مستقر خواهند شد.

وی افزود: شبهاتی هم که پیرامون این ماجرا مطرح شده، مربوط به کسانی است که پول ندادند و همچنان مسیر قضایی خود را طی می کنند. به هر ترتیب پروژه تعاونی مسکن خانه موسیقی به اتمام رسیده و مالکیت کسانی که پول را پرداخت کردند، محرز شده است. برخی از اعضا هم هستند که هنوز پول را پرداخت نکردند اما نسبت به کلیت ماجرا اعتراضاتی دارند که باید ببینم حکم قضایی در این مورد چه خواهد بود.

تاکید می کنم خانه موسیقی از هیچ منتقدی شکایت نکرده است

مدیرعامل خانه موسیقی در این بخش از گفتگوی خود در پاسخ به این پرسش که آیا نهاد خانه موسیقی به ماجرای شکایت از برخی نام ها از سوی مراجع قانونی ادامه خواهد داد یا خیر؟ توضیح داد: من باید برای روشن شدن این مساله توضیحاتی را ارائه بدهم. البته برخی از مواقع ما توضیحات لازم را پیرامون یک موضوع بیان می کنیم اما گویا قرار نیست گوش شنوایی وجود داشته باشد. چون قرار بر این است عده ای بر طبل مخالفت بکوبند و ما هم هر چه قدر بگوییم فلان مساله ای که شما به آن معترضید اصلا در قالب آنچه ما مدنظر داشتیم، نبوده اما قرار نیست شنونده ای در این زمینه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ما ده‌ها بار اعلام کردیم که خانه موسیقی از هیچ شخص حقیقی به عنوان «منتقد» شکایت نکرده است، بازهم تاکید می کنم که گویا اصلا قرار نیست عده ای بشنوند که ماجرا چیست. خانه موسیقی از هیچ منتقدی شکایت نکرده، آیا اصولا و اساسا هم موضوع انتقاد قابل شکایت است؟ آیا بابت اینکه فلانی به یک مجموعه ای بگوید عملکرد شما خوب نیست من باید بروم به دادگاه شکایت کنم؟ انتقاد که جای پیگیری قضایی ندارد. بنابراین شکایت در جایی می شود که مساله فراتر از انتقاد باشد که هم حالت شخصی و هم حالت اتهام زنی به خود می گیرد. اگر کسی در عرصه عمومی به شما تهمت سرقت زد، اگر نروید و پیگیری قضایی نکنید هم به خودتان و هم به کسانی که به شما اعتماد دارند ظلم کردید. چون این ماجرا را نمی توان با ریش سفیدی و کدخدا منشی و خانوادگی حل کرد.

به ما اتهام بزنند باز هم شکایت می کنیم

نوربخش گفت: اینکه من در جامعه فریاد بزنم که فلانی و یا چند نفر دیگر انسان های درستی نیستند، سارق هستند و بودجه بیت المال را بین خود تقسیم کردند، فراتر از یک انتقاد نیست؟ به نظر من این عرصه دیگر عرصه اتهام زنی است و وقتی بنده،گوینده این اتهام ها را پیگیری قضایی نکنم به خودم و خانه موسیقی ظلم کرده ام. مگر می شود که فردی در داخل یک مجموعه ای که نمایندگان رسانه ها در آن حضور دارند آمده باشد و افرادی را متهم به سرقت و خلاف کند بعد آن را در یک محفل خانوادگی حل کنیم؟ از آن طرف کسی نمی آید که به اتهام زننده چیزی بگوید که چرا شما رفتید و این اتهام را وارد کردید و جالب اینکه در این بین برخی ها می گویند خانه موسیقی باید در این فضای ویژه مانند پدر رفتار کند.

عضو هیات مدیره خانه موسیقی بیان کرد: ماجرای ما در بحث شکایت خانه موسیقی این بود که واقعا چاره ای جز این موضوع باقی نمانده بود. یعنی باید فردی مانند قاضی حکم کند که آیا چنین مساله ای که دوستان مطرح می کنند بوده یا نبوده و به طور حتم چیزی جز این مساله نمی تواند ماجرا را تبیین کند. یعنی این مساله ای نیست که بخواهیم از آن به عنوان یک اختلاف شخصی بین دو نفر یاد کنیم. اینجا مساله تهمت پیش آمد که حتما باید مراجع قانونی پیرامون آن قضاوت می کردند. اساسا هر کسی پا را از حیطه انتقاد فراتر بگذارد و وارد اتهام زنی شود طبیعتا باید از او شکایت کرد. این ماجرا تا زمانی که هر فردی بخواهد بدون دلیل و مدرک قضایی اتهام زنی کند ادامه خواهد داشت.

برای انتقادها سند ارائه کنید

مدیرعامل خانه موسیقی در پایان این بخش از گفتگو درباره انتقادات و مسائل مطرح شده از سوی مدیرسابق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: من در این مورد فقط به یک نکته اشاره می کنم، اینکه هر فردی در مقام منتقد سخنی به میان می آورد باید استناداتی را هم داشته باشد و شمای رسانه به جای اینکه بیایید و این موضوع را از من سوال کنید بهتر است بروید و از طرفی که چنین اظهاراتی را بیان می کند سند بخواهید. اگر برخی ها هم این گونه می نویسند که به زودی مستندات لازم را ارائه خواهند کرد باید رسانه ها پیگیر ماجرا باشند، نه من که در طرف دیگر ماجرا قرار دارم. اساسا چرا اصحاب رسانه از هر کسی که ادعایی می کند سند نمی خواهند؟ توصیه بنده به شما و همه رسانه ها این است که هرکسی هر ادعایی کرد از او مستند بخواهید. آن وقت با مستند به سراغ طرف مقابل که من باشم بیایید.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 159 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:24

قافله سالار عشق

قافله سالار عشق

آیین رونمایی آلبوم موسیقی «قافله سالار عشق» با حضور خالقین اثر در فروشگاه نشر چشمه کورش در روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۹ الی ۲۱ برگزار می‌شود.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آلبوم «قافله سالار عشق» اثری است در سوگ استاد «محمدرضا لطفی» که همزمان با دومین سالگرد درگذشت ایشان، با صدای «سالار عقیلی» و آهنگسازی «مازیار شاهی» منتشر خواهد شد. تصانیف این آلبوم بر روی اشعاری از سایه و شهریار ساخته شده‌اند و نوازندگان این اثر پیشتر عضو گروه شیدا با سرپرستی استاد لطفی بوده‌اند. همچنین آینه‌ی شکسته، وداع، هوای روی تو دارم، طرحی از ویرانه‌های دور و غرنگ، از جمله آهنگ‌های این آلبوم هستند.

سالار عقیلی که همواره از عشق و علاقه خود به استاد لطفی صحبت کرده است، درباره این آلبوم می‌گوید: «من همیشه این استاد فرزانه را دیوانه‌وار دوست داشتم و با نوای دل‌انگیزش زندگی و هنر را آمیخته با عشق می‌نگریستم و بدین وسیله خواستم کوچک‌ترین وظیفه‌ی خود را در قبال هنر این بزرگ‌مرد موسیقی ایران ادا نموده باشم.»

«مازیار شاهی» آهنگساز اثر، عضو گروه‌های عارف و شیدا و از شاگردان استاد لطفی است که در تمام آثار ایشان پس از بازگشت به ایران، در قالب گروه شیدا، به نوازندگی تار پرداخته است.

شایان ذکر است که «قافله سالار عشق» چهارم اردیبهشت توسط مرکز پخش رها، به صورت سراسری به بازار موسیقی عرضه می‌شود و علاقه مندان می توانند این اثر را به صورت نسخه اصلی از مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور خریداری نمایند.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 159 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 11:47

جشنواره موسیقی فجر

جشنواره موسیقی فجر

مدیر مالی موسسه توسعه هنرهای معاصر اعلام کرد: مبالغ کسرشده از هنرمندان جشنواره موسیقی فجر‌، براساس قرارداد منعقدشده با آن‌ها‌ و شامل بیمه و مالیات است.

پس از این‌که اعلام شد مبالغی از قراردادهای گروه‌های موسیقی حاضر در جشنواره فجر کسر شد‌ه، اینک مدیر مالی موسسه توسعه هنرهای معاصر اعلام کرد، کسر این مبالغ در ماده ۴ قرارداد هنرمندان آمده و به امضای آن‌ها رسیده است‌. مبالغ یادشده شامل مالیات و بیمه است که به جهت الزام قانونی در تمام قراردادهای این موسسه گنجانده می‌شود.

محمد عمرانی‌ – مدیر مالی موسسه توسعه هنرهای معاصر‌ – در این‌باره گفت: «براساس قانون و نیز متن قراردادی که به امضای خود هنرمندان عزیز رسیده، موظف به کسر این مبالغ بودیم.»

او ادامه داد: «بار دیگر اعلام می‌کنم چک تسویه دستمزد تمام هنرمندان عزیزی که در این دوره از جشنواره فجر اجرا داشتند تا پیش از پایان سال ۹۴ آماده و تقدیم‌شان شد‌، فقط دو هنرمند گرانقدر تا کنون دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند که خودشان فرصت نکرده‌اند برای دریافت چک تشریف بیاورند‌، با ایشان تماس گرفته و چشم به راه دیدارشان هستیم.»

مدیر مالی موسسه توسعه هنرهای معاصر تأکید کرد: «خود هنرمندان در جریان تعیین دستمزد گروه‌های موسیقی هستند و پیش‌تر هم در این خصوص توضیح داده شده است.»

عمرانی همچنین با اعلام این خبر که «هنوز با بخش‌های ستادی و پشتیبانی جشنواره موسیقی فجر تسویه نشده است»، اضافه کرد: «همه از شرایط خاص مالی با خبرند‌، ما هم دل‌مان می‌خواست شب سال نو همه دستمزدها را تسویه کنیم، اما این امکان میسر نشد‌، هر چند که مثلا در بخش روابط عمومی جشنواره فجر ۵۰ درصد کل مبلغ قرارداد پرداخت شده است و اکنون به شدت در حال پیگیری هستیم تا همه حقوق عزیزانی که در جشنواره فجر زحمت کشیدند، ادا شود. امیدواریم این مهم هرچه سریع‌تر محقق شود.»

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 138 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 11:47

PE9405752نشست ماهیانه هنرمندان و اعضای خانه موسیقی در آخرین یکشنبه فروردین ماه، روز گذشته در ساختمان شماره ۱ برگزار شد.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در ابتدای این نشست گروه موسیقی «آوای موج» از استان بوشهر به اجرای چند قطعه شادمانه به مناسبت ایام بهار پرداختند. اعضای این گروه محسن آقایی (مدیر گروه)، سیاوش میهن آزاد (دمام)، علیرضا فرحی بزرگ (دمام)، سهند امامزاده ای (خواننده) بودند. در ادامه برنامه عرفان داور پناه، نوازنده نوجوان پیانو به اجرای دو قطعه از شوپن پرداخت. این نوازنده نوجوان اخیرا برای شرکت در یک فستیوال بین المللی در کشور روسیه پذیرفته شده است.

خراب کردن بسیار آسان تر از ساختن است

پس از اجرای موسیقی، تقی ضرابی عضوهیئت مدیره خانه موسیقی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خوشامد گویی به حضار با اشاره به ایام انتخابات خانه موسیقی گفت: «با توجه به انتخابات کانون های مختلف که در حال برگزاری است، من از همه اعضای پیوسته کانون های مختلف می خواهم هر کدام که برنامه ای داشته و مهمتر از آن هر کسی که عشق به کار صنفی دارد، و اگر فکر می کند این خانه جایگاه هنرمندانی است که به نوعی معمار افکار و اندیشه جامعه هستند، به این خانه کمک کنند وقدم روی چشم ما بنهد و تشریف بیاورند و برنامه های خود را ارائه دهند و خانه خودشان را کمک کنند.»

وی افزود: «امیدواریم کسانی که می آیند بتوانند خانه را از این بهتر کنند و از آن چیزی که امروز در آن ایستاده ایم عقب تر نرویم. خراب کردن بسیار آسان تر از ساختن است. اگر روزی برسد که این خانه خراب شود ممکن است یک عمر طول بکشد تا بتوان دوباره آن را ساخت و به شکل امروزی درآورد.»

تنش‌ها با پادرمیانی بزرگترها حل شده و می‌شود

در ادامه نشست حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی در جایگاه قرار گرفت و با تبریک سال نو به حضار و ابراز خوشحالی از حضور اعضا در نشست های ماهیانه گفت: «امیدواریم سال جدید برای فعالیت های موسیقی سال بهتری شده وتنگناهای سال های گذشته کمتر شود. امیدواریم امسال شاهد لغو هیچ کنسرتی نباشیم و مخالفت‌ها با موسیقی از بین برود. آرزو داریم تمام بیماران لباس عافیت بپوشند و به دامان موسیقی برگردند و فعالیت خود را ادامه دهند، بخصوص رئیس محترم شورای عالی خانه موسیقی، استاد محمدرضا شجریان هم با توجه به اینکه روند درمانشان مثبت است هر چه زودتر سلامتی خود را بدست بیاورند و شاهد حضورشان در کشور باشیم.»

وی افزود: «سال گذشته سال پر نشیب و فرازی برای اهل موسیقی و اهل خانه موسیقی بود. مسئل مختلفی وجود داشت که هم تلخ و هم شیرین بود که گاهی تلخی هایش بیشتر بود به جهت اینکه گاهی حرف هایی زده شد که شایسته نبود. مسائلی پیش آمد که هیچ گاه در جامعه موسیقی سابقه نداشت. تا جایی که به یاد داریم در تاریخ موسیقی هیچگاه اهالی موسیقی هیچگاه چنین تنشی میان هم نداشتند. اینهم اتفاقی بود که متاسفانه رخ داد و با پادرمیانی بزرگتر ها بخشی از آن حل شد و بخشی دیگر هم امیدواریم حل شود.»

نوربخش گفت: «فعالیت ها، کنسرت های خوب و جشنواره موسیقی فجر خوب را شاهد بودیم که اینها جزو اتفاقات شیرین سال گذشته بود. هرچه قدر که حضور موسیقی را در جامعه بیشتر احساس کنیم و ببینیم موسیقی حضور فیزیکی در شهر دارد، اتفاق بسیار خوبی است. با توجه اینکه پتانسیل موسیقی از همه هنرها بیشتر است به همان اندازه باید حضور موسیقی پررنگ باشد. ولی در سال های گذشته سینما در عرصه جشنواره حضور پر رنگ داشته و موسیقی اینچنین نبود. فکر می کنم امسال همه اذعان دارند که جشنواره موسیقی متفاوت بود و می شد آن را با دیگر جشنواره ها مقایسه کرد. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و بتوانیم جشنواره ای در شان موسیقی و موسیقی دانان کشور داشته باشیم.»

وی در ادامه سخنانش با اشاره به فعالیت های خانه موسیقی در سال گذشته گفت: «هر ماه در نشست های خانه موسیقی سعی کرده ایم که گزارش هایی به حضور اعضا بدهیم و در سایت خانه هم منعکس شده است. برنامه های ما هم در بخش صنفی روند و جریان خود را داشته اگرچه در آن بخش ها هم با تنگناهایی مواجه بودیم که بیشتر به خارج از مجموعه خانه موسیقی برمی گشت و ممکن بود در روند بیمه ها مشکلاتی ایجاد شود و ما تمام سعی خود را کرده ایم که بیمه ها متوقف نشود وبه هر شکل این روند ادامه داشته باشد. فعالیت های آموزشی، مستر کلاس ها، فعالیت های رقابتی، و ویژه برنامه های مختلف در کانونهای خانه در سال گذشته در جریان بوده و همین نشست های صمیمانه ای که در هر ماه داشتیم نیز از فعالیت هایی ست که سال گذشته داشتیم. این دیدار رو در رو و گپ و گفت و حضور اعضا در کنار هم چیزی است که باید آن را قدر دانست و آن را حفظ کرد.»

نشست‌های ماهیانه از این به بعد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود

photo_A64276BCمدیرعامل خانه موسیقی اعلام کرد: «با توجه به استقبالی که از نشست های ماهانه شد و برخی اعتراض ها که این فضا برای حضور همه علاقه مندان مناسب نیست لذا ما پیشنهاد های مختلفی داشتیم که این نشست ها را در فضای مناسب تری برگزار کنیم. پیشنهاد شد در فرهنگسرای ارسباران این اتفاق بیافتد و دیدیم خوب است که از نظر امکانات، فضای بزرگتر و سیستم صوتی مناسب آنجا برای برگزاری نشست ماهیانه مناسب است. به همین سبب از ماه بعدی(اردیبهشت۹۵) جلسات ماهیانه خانه موسیقی را در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهیم کرد که فعلا برای اردیبهشت روز شنبه آخر ماه برنامه ریزی شده و تغییرات بعدی از طریق سایت به اطلاع اعضا خواهد رسید. یکشنبه های آخر هر ماه نیز هیئت مدیره خانه موسیقی در همین مکان فعلی حضور دارند و احتمالا به مسائل تخصصی کانون ها خواهیم پرداخت و اگر اعضا نکته و پیشنهادی دارند می توانند با هیئت مدیره درمیان بگذارند.»

نمی‌توان خانه موسیقی را ندیده گرفت

حمیدرضا نوربخش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری انتخابات کانونهای تخصصی خانه موسیقی گفت: «انتخابات خانه موسیقی از چند روز قبل آغاز شده و تا خردادماه باید به سرانجام برسد و ساختار جدید خانه موسیقی را شکل دهد. در این پانزده سالی که خانه موسیقی به همت استادان و پیشکسوتان این عرصه بنیان گذاشته شد و مسیر پر نشیب و فرازی را تا امروز پشت سر گذاشت، به جرات می توان گفت تبدیل به یک نخل تناوری شده و دیگر یک نهاد شکننده نیست. امروزه خانه موسیقی در عرصه مناسبات فرهنگی، هنری و اجتماعی بسیار جایگاه رفیع ومستحکمی دارد و نمی توان خانه موسیقی را ندیده گرفت. خانه موسیقی در این مناسبات حضور دارد و باید نظر آن تامین شود. همه نهاد هایی که در عرصه موسیقی فعالیت می کنند باید خانه موسیقی را ببینند و نظر آن را تامین کنند.»

انتقادات از اهمیت نهاد خانه موسیقی حکایت دارد

وی افزود: «همین که می بینیم حرف و حدیث ها و مسائلی که در رسانه ها مطرح می شود حکایت از اهمیت این نهاد دارد که عده ای می توانند انتقاد کنند و برای تغییر تلاش کنند. در سال های اولیه این چنین نبود و شاید زیاد اهمیت نداشت و توجهی نمی کردند. امروز خانه موسیقی اهمیت پیدا کرده و این حاصل زحمت پانزده ساله ای است که استادان و هنرمندان ما متحمل شده اند، چه آنان که در ساختار تشکیلاتی این نهاد حضور داشتند و چه آنانی که در این ساختار نبودند ولی در موسیقی ما جایگاهی دارند و با حمایت آنها خانه موسیقی شکل گرفت. بارها گفته ام خانه موسیقی خشت و گل نیست، بلکه خانه موسیقیدانانی است که شناسنامه های این نهاد و همچنین شناسنامه های فرهنگ این سرزمین هستند.»

نوربخش تصریح کرد: «امروز که خانه موسیقی شکل گرفته است، دوستانی که در این چند سال بودند و زحمت کشیده اند دیگر خسته اند و ترجیح شان این است که نفس های تازه به این نهاد تزریق شود و چهره های جدید، جوان با انگیزه، خوشنام، فعال و با هویت در این نهاد حضور پیدا کنند و در هیئت مدیره های مختلف حضورداشته باشند و بتوانند کار را ادامه دهند. بعد از پانزده سال احساس همه این است که اگر کسانی با این ویژگی ها وجود داشته باشند، پیشکسوتان کنار بروند و اگر در جایی لازم بود از تجربه آنها استفاده شود.»

نیروهای با انگیزه و خوشنام در انتخابات کاندیدا شوند

وی ادامه داد: «امیدوارم کسانی که این ویژگی ها را دارند اعلام آمادگی کنند، در انتخابات کاندیدا شوند و بتوانند در ادامه کار خانه موسیقی شریک شوند. برای منتقدانی که در ماه های اخیر صحبت هایی داشتند این گوی و این میدان است. بیایند در کانون های مختلف برنامه های خود را اعلام کنند، انشالله رای هم بیاورند و حضور پیدا کنند. اینجا دیگر عرصه حرف نیست و عرصه عمل است. اگر چنین کسانی حضور پیدا کنند اعضای فعلی هیئت مدیره کانون ها و هیئت مدیره اصلی مایل نیستند در ادامه فعالیت ها حضور داشته باشند.»

نوربخش با اشاره به اهمیت حضور همه اعضا در انتخابات کانون ها گفت: «شاید افرادی نخواهد کاندیدا شوند ولی حضور اعضا در انتخابات مهم است. حضور همه افراد است که به یک ساز و کاری قدرت می بخشد. کسانی که دغدغه نسبت به موسیقی دارند، دلشان برای فرهنگ و هنر می تپد و دلمشغولی شان تعالی خانه موسیقی است باید حضور را جدی بگیرند. در این دوره باید از همه دوره ها حضور پررنگتری و پر شورتری داشته باشیم.»

مدیر عامل خانه موسیقی گفت: «اگراعضا نمی خواهند کاندیدا شوند هم برای رای دادن باید حضور پیدا کنند چون آن رای تعیین کننده همه چیز است. کسانی که نخواهند در انتخابات حتی به شکل رای دادن هم حضور داشته باشند، دیگر حقی برای اعتراض ندارند. هر کسی حرفی دارد باید در عرصه انتخابات حرف خود را بزند. اگر می خواهند کسی باشد یا کسی نباشد باز هم باید در انتخابات و با صندوق رای این مساله را بیان کنند. از همه اعضا می خواهم این حضور را جدی بگیرند چون این حضور است که جایگاه خانه موسیقی را مستحکم تر می کند ومشروعیت این نهاد را در نگاه سایر نهادها، نگاه دولت وجامعه افزون می کند.»

وی افزود: «وقتی درصد بالایی از اعضا در انتخابات یک نهاد شرکت می کنند و به پای صندوق رای می آیند، نشان دهنده این است که به این نهاد علاقه دارند و دلشان برای آینده هنر موسیقی می تپد و سرنوشت موسیقی برایشان مهم است. نباید منفعل باشیم و تنها به نقد بسنده کنیم و فکر کنیم امور با حرف زدن درست می شود.»

حضور در خانه موسیقی نیاز به انگیزه بی مزد و منت دارد

نوربخش با تاکید بر حضور افراد پس انتخاب شدن در هیئت مدیره های مختلف گفت: «امیدواریم نیروهای با انگیزه در انتخابات حاضر شوند. برخی تصورشان این است که حضور در یک هیئت مدیره کافی است. اینطور نیست وهمه باید بدانند انتخاب هزینه هایی دارد. اولین هزینه این است که باید وقت بگذاریم. در برخی از ارکان همین نهاد استادان پیشکسوتی داشتیم که در برخی از ارکان حضور داشتند ولی امروز که در باره آن صحبت می کنند می گویند “ما نبودیم”. یعنی حاضر نبودند وقت بگذارند و صرفا یک عنوانی را یدک می کشیدند و حاضر نبودند یک ساعت هم وقت بگذارند. بعضی وقت ها هم انتقاد می شد که چرا جلسات کم تشکیل می شد، به دلیل مشغله همین عزیزان بوده و اینکه ترجیح شان برنامه های روزمره خودشان بود که اگر فرصتی شد در جلسه ای حضور پیدا کنند.

ایشان افزود: اینجا نیاز به انگیزه بی مزد و منت دارد.

وی در پایان گفت: «تمام کسانی که در هیئت مدیرهای خانه موسیقی و هیئت مدیره کانون ها حضور داشته اند به همین شکل بوده اند و یک ریال هم دریافت نکرده اند. عاشقانه و صادقانه در اینجا وقت گذاشتند گاهی هفته ای دو جلسه حضور پیدا کردند. اگر ایاب و ذهاب را هم که در نظر بگیریم برای هر جلسه نیمی از روز کاری را باید وقت گذشت. اگر انگیزه لازم را نداشته باشیم در میانه راه کنار می رویم، وقتی آمده ایم نباید صحنه را خالی کنیم چون این کار بسیار سخت است. چهارسال پایداری اینچنین و بدون هیچگونه عایدی مادی سخت است. باید افراد از زندگی خود بزنند و کاری داوطلبانه انجام دهند. ما معتقدیم اینجا نیاز به فکر نو، اندیشه های تازه ونیروهای جوان دارد و همه بتوانیم با تلاش بیشتر با مشاوره، با قلم، با زبان و به هر شکلی این موسیقی را تعالی ببخشیم و حضورش را رسمیت بیشتری در جامعه ببخشیم. باید تلاش کنیم در همه عرصه ها حضور موسیقی را پر رنگ کنیم.»

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 135 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:44

محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن

آلبوم فروتن که سال ۸۹ کار خود را آغاز کرده تا چند ماه دیگر به بازار می‌آید.

بابک زرین آهنگساز در خصوص انتشار آلبوم محمدرضا فروتن پس از ۶ سال بیان کرد: آلبوم فروتن از سال ۸۹ فعالیت‌هایش آغاز شده و تنظیم سیروان خسروی و اشعار افشین یداللهی در کنار آهنگسازی بنده در در این آلبوم به موفقیت فروتن کمک کرده است.

وی ادامه داد: فروتن با اتکا به شهرت خود می‌توانست آلبومش را منتشر کند؛ اما دست نگه داشت و اطلاعات موسیقایی خود را با آموزش و یادگیری سازهای پیانو، دف، تنبک افزایش داد تا هرچه بیشتر به بهتر شدن آلبوم خود کمک کند. البته این آلبوم روزهای پایانی دریافت مجوز را طی می‌کند و امیدوارم طی دو ماه آینده وارد بازار موسیقی شود.

آهنگساز «معمای شاه» اظهار کرد: در مقابل، افراد مشهور و ستاره‌های دیگری وجود دارند که نه سواد موسیقایی دارند و نه با بزرگان همکاری داشته و فقط با تکیه بر شهرت خود قطعاتی را منتشر می‌کنند که در نهایت با استقبال هم روبرو نمی‌شوند. اما تصور می‌کنم در رابطه با محمدرضا فروتن اتفاق دیگری بیفتد و مردم وی را علاوه بر بازیگر به عنوان خواننده هم بپذیرند.

زرین همچنین درباره قطعات ساخته‌شده برای سریال «معمای شاه» عنوان کرد: علاوه بر دو تیتراژ ابتدایی و انتهایی و موسیقی متن، قطعات دیگری را هم با صدای سالار عقیلی برای سریال ساخته‌ایم که تازه‌ترین آن «عاشقان وطن» نام دارد.

وی افزود: مجموع قطعات ساخته شده در قالب دو آلبوم، مهر ماه سال جاری روانه بازار خواهد شد و چند قطعه دیگر این سریال هم با صدای امیریل ارجمند در حال ساخت و ضبط است.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 150 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:44

برادر و پسر استاد شجریان در یک قابهمسر محمدرضا شجریان تصویر جدیدی از او منتشر کرد (عکس)

کتایون خوانساری، همسر محمدرضا شجریان تصویری از استاد آواز ایران در صفحه شخصی خود منتشر کرد، در این تصویر برادر و فرزند شجریان کنار او ایستاده اند.

۶۳۵۹۶۵۷۵۷۹۶۶۴۰۸۹۵۹

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir

0 دیدگاه برای این خبر “برادر و پسر استاد شجریان در یک قاب”

پاسخ دهید

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 129 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 19:44

photo_2016-04-17_13-22-10قرار بود چند هفته قبل با او گفتگوی مفصلی داشته باشیم اما همه اتفاقات دست به دست هم داد تا در فاصله دو هفته مانده به انتشار آلبوم «معجزه» این گفتگوی ویدئویی انجام شود. دقیقا در روزی که کاورهای آلبوم آماده شده  و به گفته خودش سی دی مستر آلبوم هم در راه خانه‌اش بود. صحبت را از تابستان ۹۴ و روزهای سختی که پشت سر گذاشته بود آغاز کردیم و به آلبوم رسیدیم و از برنامه‌های آینده او و کنسرت‌هایی که پیش رو دارد مطلع شدیم. پس از اتمام مصاحبه هم چند آهنگ آلبوم را که در تلفن همراه خود داشت برای ما پخش کرد و با هم موزیک ویدئوی قطعه «معجزه» را تماشا کردیم. ..

  • مهمترین سرفصل‌های این گفتگوی ویدئویی را به رشته تحریر درآوردیم که در ادامه می‌خوانید:

بهنام صفوی درباره این صحبت که بعضی‌ها اعتقاد داشتند او مسائل مربوط به بیماری خود را بزرگ جلوه داده گفت:«واقعا هیچ دلیلی نداشت که من بخواهم یک بیماری ساختگی برای خودم درست کنم یا مسائل را بزرگتر جلوه دهم چون همه شواهد و مدارک نظیر پزشک معالج و فیلم‌های جراحی موجود است. از ابتدا دوست نداشتم این مسئله را رسانه‌ای کنم. من از دو سال و نیم قبل متوجه شدم که با مسئله‌ای به نام تومور مغزی روبه‌رو هستم. خیلی‌ها گفتند که چرا آن زمان عنوان نشد ولی سلیقه و تفکر شخصی من این بود که نمی‌خواستم از این زاویه وارد عرصه کاری‌ام بشوم. سعی کردم خیلی شخصی با این قصه دست و پنجه نرم کنم. دو سال و نیم را به این شکل طی کردیم و در طول این مدت همسر و پدر و مادرم در جریان بودند. بعدا هم رهبر ارکستر من در جریان قرار گرفت ولی هیچ وقت رسانه‌ای نکردم. تا اینکه به عمل جراحی رسید و برای جلوگیری از پرداختن بعضی‌ از رسانه‌ها و کسانی که در فضای مجازی فعالیت دارند و برای جلوگیری از ایجاد شایعات بیشتر، ترجیح دادم خودم صحبت‌هایی را مطرح کنم و اصل قصه را توضیح دهم. این اتفاق هم به گونه‌ای رخ داد و این قصه رسانه‌ای شد. ۲۸ تیرماه عمل جراحی انجام شد و عمل سنگینی هم بود اما روحیه کمک کرد همه چیز حفظ شود و تا الان هم خیلی خوب کارها را دنبال کردیم.»

  • *«مرتضی پاشایی» را قلباً دوست دارم*

او سپس برای‌ اولین‌بار توضیحاتی را درباره یکی از مصاحبه‌های گذشته خود مطرح کرد که در آن نام زنده‌یاد «مرتضی پاشایی» به میان آمده و حواشی از سوی طرفداران آن خواننده فقید به وجود آمده بود:«من مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها داشتم و پس از آن حواشی به وجود آمد. «مرتضی پاشایی» را قلباً دوست دارم. همه ایرانیان خلوص نیت و پاکی صدای او را از عمق قلبش حس می‌کردند و خود من و طرفدارانش هم همین حس را داریم و دوستش داریم. او یکی از خوانندگانی است که همیشه صدا و کارهایش بخشی از موسیقی پاپ خواهد بود و در این شکی نیست. من حس کردم که باید کمی جنبه خودمان را کلا سعی کنیم در قالب مصاحبه‌ها و صحبت‌هایی که در فضای مجازی می‌شود را بالا ببریم و به نکته اصلی اشاره کنیم. من هیچ وقت نگفتم که مرتضی را نمی‌شناختم و اصلا چنین موضوعی بی‌خود است و از زمانی که با کارهایش آشنا شدم از صدا و آثارش لذت بردم و تاریخ این آشنایی من با آثار او مهم نیست. ارتباط دوستی با هم نداشتیم ولی در دورانی که در بیمارستان بستری بودند به همراه دوستانم به بیمارستان رفتیم و او را از نزدیک دیدیم و چقدر هم برخوردش با من خوب بود. خواهش می‌کنم که برخی دوستان اندک سوءاستفاده و برداشت منفی نداشته باشند. شیطنت رسانه‌ای هم مهم بود و تیتری هم که نوشتند التهاب برانگیز بود و شاید من هم اگر جای مخاطب بودم در همان لحظه اول تصمیم عجولانه می‌گرفتم. آن تیتر بد بود و من نگفتم که او را نمی‌شناختم. من گفتم از زمانی که کار مرتضی را شنیدم و این زمان هر موقعی می‌توانست باشد.»

صفوی در پاسخ به این سوال که آیا بیماری باعث می‌شود توجهات نسبت به یک خواننده بیشتر شود چنین اعتقادی داشت:«اصولا وقتی حاشیه‌ای گریبانگیر خواننده‌ای می‌شود توجهات بیشتر می‌شود. ولی در قصه من چیزی که وجود داشت، انرژی و لطف و بیکران همه مردم و مخصوصا هوادارانم بود. در آن روزهایی که در بیمارستان بستری بودم جمعی از هواداران به صورت شبانه‌روزی می‌آمدند و در آنجا حضور داشتند. زمانی که بیهوش بودم هم آنها در بیمارستان حضور داشتند و نمی‌دانم که چگونه باید تشکر کنم. من از این زاویه نگاه می‌کنم و قطعا این اتفاقات رخ داد که من هم حال خوبی پیدا کردم.»

  • *آن تکه از مغزم که با آن حس پیری می‌کردم را برداشتند!*

البته او نظر جالبی هم درباره تغییر ظاهر و استایلش طی ماه‌های اخیر داشت:« حس می‌کنم پس از بیماری‌ام جوان‌تر شده‌ام و آن تکه از مغزم که با آن حس پیری می‌کردم را برداشتند! تغییر ظاهر و استایل من به روحیه خودم باز می‌گشت و به دلیل شیمی‌درمانی و رادیوتراپی که داشتم کلا همه چیز را تغییر دادم و تصمیم گرفتم که اینگونه باشم. روحیه خودم هم بهتر است. این کلاه هم ایده خودم بود و قبل از برخی دوستان از آن استفاده می‌کردم.»
خواننده آلبوم «فوق‌العاده» در توضیح تور کنسرت‌هایی که پاییز و زمستان سال گذشته و پس از عمل جراحی خود برگزار کرده بود هم گفت:«من یک رزومه مختصری در موسیقی دارم و فعالیت‌هایم از سال ۸۵ شروع شده و کنسرت‌هایی که برگزار کردم از سال ۹۰ به بعد بوده است. این اتفاق بیماری هم در سال ۹۴ برای من رخ داد. اگر بهنام صفوی قبل از سال ۹۴ یک کنسرت برگزار می‌کرد این صحبت‌ها کاملا درست بود. تا قبل از آن سه آلبوم منتشر کرده بودم و بیش از بیست یا سی کنسرت در برج میلاد و سالن میلاد نمایشگاه برگزار کردم. تورهایی هم در شهرستان‌ها داشتم و شاید تعداد این اجراها از صد یا دویست اجرا تجاوز کند. قراردادهای کنسرت‌های من طبق روال کاری خودم بود و قرارداد اجراهای تهران من به پیش از اعلام رسانه‌ای بیماری‌ام بازمی‌گردد. با شرکت «اکسیر نوین» به مدیریت آقای «محمدرضا خانزاده» قرارداد امضا کردم و قرارداد اجراهای شهرستان و خارج از کشور هم با شرکت «آرکا ویژن» منعقد شده بود. هیچکدام از این موارد تاییدی روی این صحبت‌ها نیست.»

  • *بهترین لحظه برای من زمان انتشار آلبوم معجزه است*

او صحبت‌هایش درباره آلبوم را هم اینگونه آغاز کرد:«قسمت خوب گفتگوی ما درباره آلبوم است. اواسط کار بر روی آلبوم «معجزه» با اتفاقات عمل جراحی مقارن شد و کمی هم بدقول شدم. اما آنقدر ابراز همدردی و درک از طرف مخاطبانم بالا بود که همیشه می‌گفتند اصلا آلبوم مهم نیست و حال خودت خوب شود. این انرژی را از آنها دریافت کردم و توانستم کار را به پایان برسانم. همین امروز که گفتگو را انجام می‌دهیم کارهای نهایی آلبوم انجام شده و کارهای تهیه‌کنندگی و تولید آن توسط شرکت اکسیر نوین و آقای خانزاده انجام شده است. فکر می‌کنم نهایتا تا هفته اول یا دهه اول اردیبهشت ماه این آلبوم آماده انتشار باشد و در اختیار مردم قرار بگیرد. امیدوارم کارها را دوست داشته باشند و خودم تمام انرژی‌ام را روی این کارها گذاشتم. بهترین لحظه برای من زمان انتشار آلبوم معجزه است.»

آخرین تغییرات در عوامل تولید و تعداد قطعات مجموعه جدید بهنام صفوی هم به روایت او اینگونه است:«آلبوم معجزه سیزده قطعه دارد و دوستان عزیزی از دو سال قبل در بخش ترانه، ملودی و تنظیم این آلبوم زحمت کشیدند و کمک کردند تا کارها به سرانجام برسد. آقای «روزبه بمانی» یکی از دوستانی است که دو ترانه در آلبوم معجزه دارد. ترانه معجزه هم از سروده‌های ایشان است. دوستانی مثل «حسین غیاثی» نازنین، «محمد کاظمی»، «مریم اسدی» و دکتر «افشین یداللهی» که همیشه از لحاظ فنی کنار من بود و در کارها کمک کرد سایر عزیزانی هستند که در بخش ترانه‌های این مجموعه حضور دارند. «امین بامشاد» عزیز هم یک ترانه در آلبوم دارد. همیشه ملودی‌ها را خودم می‌گفتم اما در این مجموعه «بهنام کریمی» و «محمد کاظمی» و «فرشید ادهمی» عزیز هم ملودی دارند. در بخش تنظیم‌ها «بهروز صفاریان» عزیز خیلی کمک کرد و همکاری که در این آلبوم داشتیم خوشحال هستم. «معین راهبر» مثل یک برادر کنار من بود و تنظیم قطعه معجزه هم اثر او است. «مهران عباسی»، «حامد برادران» و «آرون حسینی» سایر دوستان تنظیم‌کننده من در آلبوم هستند. «غلامرضا صادقی» هم حسابش برای من ویژه و جدا است زیرا هم دوست من است و هم اینکه در مراحل بیماری‌ام، هر روز ساعت هفت صبح به خانه ما می‌آمد و با او می‌رفتم و کارهای پرتودرمانی را انجام می‌دادم. واقعا یک ماه هر روز این کار را کرد و دوستی خود را ثابت کرد و شرمنده و مدیون او هستم و از این طریق تشکر می‌کنم. در برهه‌ای که من مشغول نهایی‌کردن آثار بودم «میلاد ترابی» عزیز پدر خودشان را از دست دادند و از لحاظ روحی در شرایط خوبی قرار نداشتند. قطعه‌ای که قرار بود او تنظیم کند یک کار انرژیک بود و به همین دلیل او نیاز داشت که با فراغ بال کار را انجام دهد. با خود میلاد صحبت کردم و به این نتیجه رسیدم که تغییر گزینه بدهم. از همین‌جا مجددا به میلاد عزیز تسلیت می‌گویم و برایش آرزوی صبر دارم.»

یکی از حواشی آلبوم معجزه به «بهروز صفاریان» مربوط می‌شود و اینکه ظاهرا او تمایلی مبنی بر همکاری با یکی از عوامل تولید آلبوم را نداشته که بهنام صفوی درباره این مساله هم گفت:«زمانی که کاری را مخصوصا برای تنظیم به کسی می‌سپارم سعی می‌کنم آنطور که راحت است کار خود را انجام دهد و کاملا از دید حرفه‌ای جلو برود. توسط بهنام کریمی عزیز با بهروز صفاریان صحبت کردم و این صحبت‌ها مطرح شد. به او گفتم هر طور که دوست دارم جلو برود و من ترانه را می‌بینم و یک نظر جمعی مطرح می‌کنیم و به توافق می‌رسیم و کار را به صورت تیمی انجام می‌دهیم. همینطور هم شد و قطعه «کافیه» با تنظیم بهروز صفاریان و ترانه روزبه بمانی بدون حاشیه جلو رفت و ساخته شد و سرآلبومی ما است.»

  • *قطعه مگاهیت «عشق من باش» کار من را سخت کرد*

موضوع بعدی راجع به قطعه هیت «عشق من باش» بود و اینکه در آلبوم‌های بعدی قطعاتی نظیر «آرامش» یا «فوق‌العاده» هم شنیده شدند اما در این مقیاس نبودند. که خواننده معجزه این توضیحات را مطرح کرد:«مردم راجع به هر آلبوم تصمیم می‌گیرند و هر چیزی که مردم راجع به آن تصمیم بگیرند درست است. «سیروان خسروی» قطب خیلی خوبی است و همه ما قبول داریم که یکی از تنظیم‌کنندگان خوب کشورمان است. به غیر از اینکه سیروان از دوستان خوب من است، همیشه به کارهایی که با هم انجام دادیم و کارهای دیگر لطف داشته است. در آلبوم «عشق من باش» قطعه مگاهیت «عشق من باش» منتشر شد و کار من را سخت کرد. آن تیر در آلبوم اول به جایی زده شد که کار را در ادامه سخت کرد. آن اثر به قدری همه‌گیر شد که تلاش کردیم در ادامه نگرش مفصل‌تری داشته باشیم. از دید من اینگونه نیست که چون عشق من باش خوب بوده پس همه کارها را مثل آن تولید کنیم. من دوست داشتم فضاهای دیگری را تجربه کنم و در آلبوم «آرامش» خود سیروان هم سه یا چهار قطعه را تنظیم کرد. تنظیم‌های خوب او طرفداران خودش را داشت و من هم دوست داشتم. ولی به عنوان مثال در آن مجموعه قطعه «آرامش» نسبت به کارهای دیگر بیشتر شنیده شد که تنظیم آن از خودم بود. در آلبوم «فوق‌العاده» هم سعی کردم زوایای دیگری را ببینم و «کوشان حداد» و محمد کاظمی در آن مجموعه خیلی زحمت کشیدند. خود قطعه «سوءتفاهم» با تنظیم کوشان حداد و آثار دیگر نظیر «فهمید» هرکدام یک سری خصوصیات و مخاطبان خاص خودش را داشت. اما روی آلبوم معجزه خودم تمرکز بیشتری داشتم و شاید حدود ده قطعه از آلبوم جدا و آثار جدید جایگزین آنها شد. چند مرتبه در آلبوم معجزه دگرگونی به وجود آمد و به آنچه که می‌خواستم خدا را شکر رسیدم. در این لحظه از آلبوم معجزه راضی هستم و تک تک قطعات این مجموعه را خودم خیلی دوست دارم.»

او درباره اینکه آیا در آلبوم معجزه هم قطعه هیت دارد گفت:«سوال سختی است. زمانی که عشق من باش را کار کردیم نمی‌دانستیم که چه اتفاقی قرار است برایش رخ دهد ولی برای مگاهیت‌شدن یک قطعه شرایط و عوامل زیادی دست به دست هم می‌دهند. صرفا ارائه کار خوب شاید ملاک نباشد و کارهای خوب زیادی داشتیم که این اتفاق برایشان رخ نداد. عشق من باش قطعه خوبی بود و این اتفاقات هم برایش رخ داد و به دلیل تنظیم و ترانه خوب و صدای من که خوب نبود و تنها نکته منفی کار بود! این قطعه موفق شد. در آلبوم چهارم هم فکر می‌کنم این اتفاق رخ داد و قطعاتی را داریم که چنین خصوصیتی داشته باشند.»

  • *هرچقدر سطح کیفی آثار بالاتر برود برای حال کل موسیقی خوب است*

بهنام صفوی در ادامه با اشاره به جشن سالانه «موسیقی ما» و سایر آلبوم‌های بازار اعلام کرد:«آلبوم معجزه از لحاظ کلیت خیلی بهتر است. زیرا معمولا وقتی که خودتان یک اثر را خیلی دوست داشته باشید مخاطبان هم آن اثر را دوست خواهند داشت. امیدوارم مردم معجزه را دوست داشته باشند و بهترین‌ جواب برای زحمات یک آرتیست شنیده‌شدن آثار توسط مردم است. همچنین امیدوارم آلبوم معجزه به جمع نامزدهای جشن سالانه «موسیقی‌ ما» هم راه پیدا کند و خودم هم دوست دارم چنین اتفاق رخ دهد. در مورد بازار امسال موسیقی هم باید بگویم که هرچقدر سطح کیفی آثار بالاتر برود برای حال کل موسیقی خوب است. تا جایی که خبر دارم و حدس می‌زنم این اتفاق در حال رخ دادن است و آلبوم‌های امسال کارهای خوبی است. کارهایی که در حال انتشار هستند این پیش‌بینی و حدس من را قوی‌تر می‌کند و آلبوم معجزه هم بتواند ذهنیتی که من راجع به آن دارم و نقشی که می‌خواهم را ایفا کند.»

در ادامه مباحث به کمبود قطعات هیت در موسیقی ایران طی سال‌های اخیر هم اشاره شد و بهنام صفوی گفت:«نوع عرضه موسیقی عوض شده و این روزها موسیقی مجاز، ماهواره‌ها و زیرزمینی هست. برخی موسیقی‌هایی که از ماهواره پخش می‌شود در یک مقطعی حتی یک ماه هیت شده‌اند. باز هم بحث تکراری رسانه پیش می‌آید و اگر وجود نداشته باشد فرصت ارائه آثار کمتر می‌شود. امیدوارم بتوانیم به زودی رسانه‌ای را داشته باشیم که بتوانیم کارهایمان را عرضه کنیم. من خودم یکی از طرفداران پروپاقرص «محسن چاوشی» از زمان قدیم هستم و از دوستان خوب من هم هست. یکی از کارهای هیتی که این روزها گوش می‌کنیم کاری است که محسن چاوشی و «سینا سرلک» برای سریال «شهرزاد» خوانده‌اند و باید بگویم که کار هیت در حال حاضر داریم.»

  • *۳۱ اردیبهشت؛ کنسرت تهران با معجزه*

این خواننده درباره تغییرات ارکسترش و اولین اجرای خود در تهران با قطعات معجزه گفت:«دررابطه با ارکستر باید از یکی از موزیسین‌های خیلی خوب کشور و یک رفیق دوست‌داشتنی یعنی «مهدی فردی» عزیز که با همدیگر زندگی کردیم تشکر کنم. سعادت آشنایی با مهدی را در سال ۸۶ داشتم و رهبر ارکستر «مجتبی کبیری» و کارهایش را دوست داشتم. اولین کنسرت خودم به تاریخ اردیبهشت سال ۹۰ در برج میلاد با رهبری مهدی فردی عزیز برگزار شد. کنسرت‌های زیادی با همدیگر رفتیم و به تابستان سال ۹۴ رسیدیم. دیدگاه‌ها در موسیقی ممکن در جاهایی متفاوت شود. ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم و در جایی با کمال احترام دیدیم که نمی‌توانیم نظرات خودمان را برای همدیگر تشریح کنیم و به نقطه مشترک برسیم. به این نتیجه رسیدیم که دیگر همکاری نداشته باشیم و این اتفاق در کمال آرامش رخ داد و مشکل خاصی وجود نداشت. سپس گروه جدیدی را برای خودم از ابتدا طراحی کردم و به غیر از سه نوازنده‌ای که قبلا در بند حضور داشتند سایر دوستان عوض شدند. درباره مدیریت برنامه‌ها هم باید بگویم که چند ماه قبل با شرکت آرکا ویژن به مدیریت آقای «محمدرضا فوادی» قراردادی امضا کردم که در واقع مدیریت کارهای شهرستان‌ها و خارج از کشور من را بر عهده دارند. مدیریت کارهای تهران هم بر عهده محمدرضا خانزاده عزیز و شرکت اکسیرنوین است. روز ۳۱ اردیبهشت اولین کنسرت من پس از آلبوم جدید در تهران برگزار می‌شود و کارهای جدید را با گروه جدید برنامه را برگزار می‌کنیم. تهیه‌کننده این برنامه هم شرکت اکسیرنوین و محل برگزاری آن هم سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی است.»

در یکی دیگر از بخش‌های این گفتگو از بهنام صفوی درخواست کردیم که نظر خود را راجع به چند اسمی که ما مطرح می‌کنیم بیان کند:

  • *استاد محمدرضا شجریان

استاد مسلّم آواز ایران هستند. آرزوی بهترین‌ها را برای استاد شجریان دارم و با شنیدن خبری مبنی بر اینکه ایشان حال و احوال خوبی ندارند از خدا خواستم که زودتر بهبود برای ایشان حاصل شود. امیدوارم هرچه زودتر شاهد برگزاری کنسرت استاد شجریان در داخل کشور باشیم و بتوانیم از هنر ناب ایشان که یکی از سرمایه‌های کشورمان است بهره‌مند شویم.

  • *سهراب پورناظری

خانواده «پورناظری» یکی از سرمایه‌های موسیقی کشورمان هستند. پدر ایشان آقای «کیخسرو پورناظری» عزیز و سهراب و تهمورث پورناظری از موزیسین‌های خیلی خوب کشورمان هستند. خودم هم کارهایشان را بعضا دنبال می‌کنم. به غیر از همکاری‌هایی که با «همایون شجریان» در قالب کنسرت‌ها داشتند و پیگیری می‌کردم، فعالیت‌هایشان در قالب آلبوم را هم دوست دارم.

  • *رضا صادقی

«رضا صادقی» یک برادر بامعرفت است که همیشه به من لطف دارد. رضا صادقی یکی از هنرمندانی است که تُن صدا و شخصیت و کارهای او را دوست دارم و یک آنی را در کارهایش می‌بینم. یکی از معدود خوانندگانی که آثارش را در ماشینم گوش می‌دهم، رضا صادقی است.

  • *سیروان خسروی

سیروان خسروی یک دوست خوب و دلسوز و بسیار متخصص در کار خودش است. به خاطر هوش خوب، هنر خوب و پشتکار خوبش به او تبریک می‌گویم. حدود ده سال است که او را می‌شناسم و واقعا تلاشش را دیده‌ام و سیروان به هرجایی که رسیده نصف حق و لیاقت او است. می‌دانم که چقدر استعداد دارد و چقدر برای کارهایش ارزش قائل است و می‌خواهم بگویم بهترین دوست و همراهی است که در ارتباط هستیم.

  • *عماد طالب‌زاده

کارهای «عماد طالب‌زاده» را دوست دارم. پسر خوش قلب و خوش‌چهره است و امیدوارم هرچه زودتر شاهد برگزاری کنسرت و فعالیت‌های رسمی او باشم و بتوانم برایش دست بزنم. درباره همکاری مهدی فردی با عماد هم باید بگویم که خیلی خوشحال شدم. به مهدی هم گفتم که امیدوارم هرچه زودتر موانع برگزاری کنسرت برطرف شود و فکر می‌کنم بتوانم خیلی هم با همدیگر هماهنگ شوند.

  • *محمد جلیل‌پور

واقعا یک انسان کامل و حرفه‌ای است.

  • *امیر تتلو

موزیک‌های او را دوست دارم و به نظر من یک موو خاصی در کارهایش هست. به نظر من بهتر است به جای اینکه به ظاهر قصه نگاه کنیم باید به عمق نیت و اصل کارهایش بپردازیم. صدای خوبی دارد و کارهایش خوب است و یکی از خوانندگانی است که کارهایش را در ماشینم گوش می‌کنم.

و بهنام صفوی در پایان گفت:«الان که ما صحبت می‌کنیم دو مساله وجود دارد که یادم نمی‌رود و نباید یادم برود. لطف خدا را بابت روزهایی که درک کردم را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. همینطور تک تک مردم عزیزی که شاهد بودم چقدر خالصانه برای من دعا کردند را فراموش نخواهم کرد. هر جای ایران می‌روم خیلی‌ها را می‌بینم که وقتی از دعاهای خودشان می‌گویند حالم واقعا خوب می‌شود. اگر این لطف و دعاها نبود شاید حال من اینقدر خوب نبود. از پدر و مادر خودم و همسرم که خیلی به من کمک کردند تشکر می‌کنم. دوستان خوب من هم پشتیبانی کردند. رسانه‌هایی هم که زحمت کشیدند و اخبار درست را منتشر کردند نگرانی‌های طرفداران من را برطرف کردند. امیدوارم بتوانم در ادامه کارهایی که انجام می‌دهم در تور کنسرت‌ها خوب و پرانرژی ظاهر شوم.»

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 18:33

۱۲۷۶۳۰۷_۷۲۷۲۷۵۳۲۷۲۸۹۶۳۰_۱۰۶۸۷۷۱۴۹۶_oکنسرت حسین علیزاده و گروه «هم‌آوایان» در حالی که قرار بود با آواز «محمد معتمدی» در کرمانشاه برگزار شود، به علت بیماری این خواننده مطرح موسیقی ایرانی، این بار به خوانندگی «مجید قنبری» به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این کنسرت طی دو بخش در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری و در تالار «انتظار» شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد که بخش نخست کنسرت در دستگاه راست پنج‌گاه اجرا می‌شود و شامل تصنیف‌های «سرود گل»، «جان من» و «مِی نوش» است که شعرهای آن به ترتیب از فریدون مشیری، سلمان ساوجی و حافظ است. البته در این بخش از کنسرت، افزون بر بداهه نوازی اعضای گروه، ساز و آواز (با شعر سایه) و چهارمضرابی همراه با بداهه خوانی شعر سایه نیز قرار است اجرا شود. بخش دوم کنسرت در مایهٔ چهارگاه برگزار می‌شود. قطعهٔ نخستِ این بخش، آهنگ نامیِ «سلام» (اثر استاد روانشاد حسن کسایی) است. آوازهایی با شعر استاد شفیعی کدکنی و آواز مثنوی (شعر مولانا) و تصنیف «سوار می‌رسد» (با شعر زنده یاد سیمین بهبهانی) دیگر بخش‌های قسمت دوم کنسرت حسین علیزاده در کرمانشاه است.

حسین علیزاده (تار)، سینا جهان آبادی (کمانچه)، سیامک جهانگیری (نی)، نگار بوبان (عود)، محمد انشایی (قیچک)، صبا علیزاده (کمانچه)، علی بوستان (شورانگیز)، سیاوش برهانی (تار)، رادمان توکلی (بم تار)، سحر ابراهیم (قانون) و محمد قنبری (تنبک و سازهای کوبه یی) به عنوان اعضای گروه «هم‌آوایان» در این کنسرت به هنرنمایی خواهند پرداخت.

شایان ذکر است که اجرای کرمانشاه در ادامهٔ کنسرت‌هایی است که حسین علیزاده با همراهی گروه موسیقی خود، سال گذشته در شهرهای گوناگون کشور اجرا کرده بود، ناگفته نماند که در این اجراها «محمد معتمدی» به عنوان خواننده حضور داشت که حالا بعد از بیماری قلبی و تجویز استراحت مطلق برای این خواننده، قرار است «مجید قنبری» در این برنامه به عنوان خواننده حضور داشته باشد.

علاقه مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می توانند به سایت ایران کنسرت iranconcert.com مراجعه نمایند.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 149 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 18:33

دختران دریا

دختران دریا

کنسرت گروه «دختران دریا» ویژه بانوان به خوانندگی و سرپرستی «آرزو ضیایی» و به همت موسسه فرهنگی هنری «آوای مهربانی»، چهارم خرداد ساعت ۲۰ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، گروه «دختران دریا» که در پاییز ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده است، در خرداد ۹۵ برای اولین بار به طور رسمی به روی صحنه خواهد رفت. آرزو ضیایی درباره انتخاب نام «دختران دریا» برای گروه خود گفت: «دریا یکی از عناصر طبیعت است که من شخصا خیلی دوستش دارم با امید به اینکه بتوانیم در این صحنه به زلالی و صمیمیت دریا باشیم. در ضمن قطعه ای نیز به نام «دختران دریا» در این کنسرت اجرا خواهد شد که مختص این گروه ساخته شده که ترانه آن گویای اندیشه و ساختار این گروه است».

وی افزود: «قطعاتی که در این کنسرت اجرا خواهد شد قطعات پاپ و فولکلور خاطره انگیز با تنظیمی متفاوت در قالب پاپ- راک و کلاسیک خواهد بود و همچنین قطعاتی هم برای این گروه توسط مسعود زارع فر (آهنگساز، تنظیم کننده و ترانه سرای این ارکستر) ساخته و نوشته شده است که برای اولین بار در کنسرت اجرا خواهد شد.»

شایان ذکر است که آرزو ضیایی (خواننده و سرپرست گروه)، مسعود زارع فرد (آهنگساز و تنظیم کننده)، فریماه عباسی (پیانو)، لیدا باقری (فلوت)، ویدا ملاحسنی (ویلنسل)، سحر رحیمی (گیتار)، ریما حسن زاده (گیتار باس)، ندا بهزاد (درامز)، مژگان ابوالفتحی (پرکاشن)، مریم طالبی و آتنا کریمی (همخوان) اعضای این ارکستر را تشکیل می دهند.

علاقمندان به تهیه بلیت این اجرا می توانند از طریق سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com و یا از طریق شماره تلفن های ۲۲۶۵۵۴۵۹ و ۲۲۶۵۵۴۵۷ اقدام به خرید نمایند.

photo_2016-04-18_15-18-37

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 101 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 18:33

۲۰۱۶_۴_۱۸_۱۱_۲۹_۴محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری که نقش مقابل یکدیگر در فیلم سلام بمبئی هستند؛ در همین فیلم یک ترانه مشترک با مضمون عاشقانه می‌خوانند.

پیشتر «سونو نیگام» خواننده هندی ترانه پایانی «سلام بمبئی» را خوانده و آلبوم این فیلم با شش ترانه ماه آینده توسط یک کمپانی بزرگ هندی وارد بازار جهانی می‌شود. «آریجیت سینگ» که ترانه «عاشقی ۲» او در جهان معروف است نیز قرار است هفته آینده یکی از ترانه‌های فیلم را بخواند. اما به این دو ترانه؛ ترانه دیگری با صدای گلزار و بنیامین نیز اضافه شده است.

«سلام بمبئی» که تهیه‌کنندگی آن برعهده جواد نوروزبیگی است، ملودرامی عاشقانه‌ست و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند.

بازیگران ایرانی این فیلم: محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، شایلی و بهروز چاهل

بازیگران هندی: Dia mirza-Gulshan grover­­­­­-Poonam dhillon-dalip tahil-simran mishrikoti:

خواننده‌های هندی فیلم: arijit singh- shabbir kumar- sonu nigam- nakash aziz- hriday gattani

سایر عوامل اصلی این پروژه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: قربان محمدپور، تهیه‌کننده ایران: جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده هندی: Pahlaj Nihalani، مجری طرح و مدیر تولید: حسن نجاریان دریانی، سرمایه‌گذاران: امیدرضا کشتی‌آرای، جواد نوروزبیگی، طراح صحنه و لباس: مجید میرفخرایی، مدیر فیلمبرداری: حسن پویا، فیلمبردار: مهرداد سلیم خانی، مدیر صدابرداری: طاهر پیشوایی، صداگذار: علیرضا علویان، جلوه‌های ویژه بصری: امیررضا معتمدی، تدوین: سهراب خسروی، طراح گریم: کامران خلج، آهنگساز: Dilshaad Shabbir Shaikh، دستیار اول و مدیر برنامه‌ریزی: علیرضا شمس شریفی، هماهنگ‌کننده ایران و هند: بهروز چاهل، مشاور پروژه: فاطمه قدیری نژادیان، مشاور تهیه‌کننده: علی ایرانی، دستیار یک صحنه و لباس: ثنا نوروزبیگی، منشی صحنه: ساناز هرندی، دستیار تولید: آرزو رحیم آبادی، عکاس: ایران انتظام، گروه فیلمبرداری ایرانی: محمد عزت‌خواه، حامد عزت‌خواه، بهادر مافی، گروه فیلمبرداری هندی:Shiv shankar mohanty ،Antony v jose Sajan، Hasibddin،Faiyez khan، گروه تولید هندی: Paradeep Keshvani،‏Nadine Millan، دستیار دوم کارگردان: یوسف وجدان دوست، گروه کارگردانی هندی: Munesh Rawat، مجری گریم خانم‌ها: فرشته موسوی، دستیاران لباس هندی:Saba sheikh- Anindita Singhvi، مدیر امور بازرگانی: پوریا ناصربخت، دستیاران صحنه هندی: Hiren Gandhi، دستیاران صدا: جمال دهقان، بهنام عباسی فر، دستیار تدوین: علی نهاوندی، امور مالى: منوچهر پاویر، دستیار مالی: سما شایگان، امور پیگیری: مسعود نوروزبیگی، امور تدارکات ایران: مختار ذاکرى، مشاور رسانه‌ای: محسن سرافراز.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 16:17

۲۰۱۶_۴_۱۸_۱۳_۴_۴۵حداقل پنج نفر در یک جشنواره موسیقی در پایتخت آرژانتین، براثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان باختند.

دومین شب از یک جشنواره موسیقی الکترونیکی در بوئنوس آیرس – پایتخت آرژانتین – به سبب مرگ مشکوک پنج نفر براثر استعمال بیش از حد مواد مخدر لغو شد. پنج نفر دیگر از شرکت‌کنندگان در این جشنواره نیز در شرایط وخیم جسمی هستند.

مقامات پزشکی شهر بوئنوس آیرس اعلام کردند: دو فرد حدود ۲۰ ساله در جریان جشنواره موسیقی «Time Wrap» درگذشتند و سه نفر دیگر نیز در آمبولانس جان باختند. بیشتر آن‌ها در شرایط کما بودند.

دکتر «البرتو کرسنتی» رئیس آورژانس پزشکی بوئنوس آیرس نیز در این‌باره گفت: پنج نفر دیگر در شرایط بسیار وخیم هستند و با کمک دستگاه تنفس می‌کنند. اکنون پزشکان در حال تلاش برای یافتن دلیل مرگ این افراد هستند و برای این‌که بدانیم چه ترکیبی از مواد مخدر موجب مرگ آن‌ها شده است، باید منتظر جواب کالبد شکافی باشیم.

یکی از شرکت‌کنندگان در این جشنواره به رسانه‌های آرژانتینی توضیح داد: وقتی مردی را دید که به‌مدت ۱۵ دقیقه دچار تشنج شده بود، به ماموران امنیتی خبر داد.

مقامات شهری بوئنوس آیرس نیز اعلام کردند: مرکز «کاستا سالگوئرو» محل برگزاری این جشنواره موسیقی را بسته و این جشنواره پس از اولین شب برگزاری متوقف شده است.

مسئولان برگزاری جشنواره موسیقی الکترونیک «Time Wrap» نیز با تأیید توقف برگزاری این رویداد موسیقایی در بیانیه‌ای اعلام کردند: صمیمانه‌ترین تسلیت را به خانواده و دوستان جان‌باختگان ابراز می‌کنیم. مشخص کردن دلیل وقوع این تراژدی، مدتی طول خواهد کشید.

پلیس استان لاپلاتای آرژانتین نیز اعلام کرده است که پیش از آغاز جشنواره، اتوبوسی حامل شرکت‌کنندگان را متوقف کرده و با جست‌وجو، مقادیر زیادی مواد مخدر شامل ۱۸۲ قرض روان‌گردان،‌ ال اس دی‌، ماری‌جوانا و کوکائین مصادره کرده و دو نفر را در این رابطه بازداشت کرده است.

جشنواره موسیقی «Time Wrap» برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۴ در آلمان برگزار شد و این، سومین سال پیاپی بود که در پایتخت آرژانتین برگزار می‌شد.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 147 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 16:17

۴۰۰۸f188aa4ef4e420a8671df97f530a925«بنیامین بهادری» خواننده بنام موسیقی پاپ کشورمان که در ماه های گذشته با ایفای نقش در فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی «قربان محمد پور» و در کنار «محمد رضا گلزار» بازیگر سرشناس سینما پا به دنیای بازیگری گذاشته است، اردیبهشت ماه سال جاری در تهران به دیدار دوستدارانش می رود.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این کنسرت به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی – هنری «آوای باران» و رهبری ارکستر «آرش سعیدی» طی تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی شهر تهران برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که فیلم «سلام بمبئی» با حضور «بنیامین بهادری» همزمان با عید فطر، در سینماهای ایران و هند اکران خواهد شد.

علاقه مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می توانند به سایت ایران کنسرت iranconcert.com مراجعه نمایند.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 152 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 15:09

۲۴۰x240هاری پراساد چائوراسیا ۴ اردیبهشت‌ماه با مشارکت سفارت هند و بنیاد رودکی روی صحنه خواهد رفت.

در نشست خبری که صبح ۳۰ فروردین‌ماه با حضور مدیرعامل بنیاد رودکی و سفیر کشور هند در ایران برگزار شد،جزئیات این اجرا تشریح شد.

سفیر هندوستان در سخنانی مطرح کرد:‌ امروز در تالاری صحبت می‌کنم که نام شاعر بزرگ کشور شما یعنی رودکی بر روی آن است و همچنین زمان این کنفرانس خبری خیلی مناسب است، از آن جهت که روز گذشته وزیر امور خارجه هندوستان، ایران بود و با دکتر ظریف دیدار داشت و در حیطه‌های مختلف با یکدیگر صحبت کردند.

کومار ادامه داد: دیدارهایی با دکتر روحانی رئیس جمهور ایران و آقای ولایتی هم صورت گرفت که یکی از موضوعات مورد بحث روز گذشته میان آن‌ها همکاری میان دو کشور بود و هر دو طرف بر تعاملات بین این دو کشور تأکید داشتند زیرا ایران و هندوستان هر دو دارای سابقه و تمدن چند هزار ساله هستند.

او ادامه داد: شما باید خودتان از هندوستان بازدید کنید و این تشابهات فرهنگی را ببینید. مسوولان‌مان هم تأکید دارند که ارتباط فرهنگی میان دو کشور باید تقویت شود.

سفیر هند اظهار کرد:‌ من خوشحالم که امروز اینجا هستم و باعث افتخارم است که اعلام کنم، اسطوره موسیقی هند به ایران می‌آید. هاری پراساد چائوراسیا از بزرگان موسیقی هند است و احتمالا افرادی که موسیقی را پیگیری می‌کنند این هنرمند بزرگ را می‌شناسند.

کومار درباره ساز هنرمند کشورش اظهار کرد:‌ استاد چائوراسیا در این اجرا فلوت هندی می‌نوازد که این فلوت تا آنجا که من می‌دانم شبیه ساز نی در ایران است. کشورهای ما حتی اشتراکات موسیقی نیز با یکدیگر دارند. خیلی از سازها از ایران به هند آمده‌اند و در این کشور تغییر یا تکامل پیدا کرده‌اند، فکر می‌کنم این کنسرت اولین همکاری دو کشور طی سال‌های اخیر است.

وی افزود: آقای چائوراسیا یکی از نوازندگان در سطح بین‌المللی هندوستان است که جوایز مهم هندوستان را نیز به خود اختصاص داده است. در نهایت باید بگویم باعث افتخار سفارت هند است که ایشان پذیرفته‌اند اجرایی در ایران داشته باشند. به هرحال سن ایشان زیاد است و آوردن او به ایران کار ساده‌ای نبود. سفارت و یک بنیاد خصوصی هندی سخت تلاش کرده‌اند تا این اجرا برگزار شود.

کومار تأکید کرد: این نقطه شروع همکاری دو کشور است و قطعا به زودی برنامه‌های سطح بالای دیگری با بنیاد رودکی ترتیب خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل بنیاد رودکی در بخش دیگری از این نشست در سخنانی مطرح کرد:‌ ما پیش‌بینی کرده‌ایم که بتوانیم برنامه‌های مشخص و منظمی را با کشورهایی که ریشه‌های مشترک فرهنگی با آن‌ها داریم برگزار کنیم. ما به هیچ وجه نمی‌توانیم رابطه فرهنگی خود را با هند دست کم بگیریم، چون در طول تاریخ مراودات زیادی با آن‌ها داشته‌ایم.

بهرام جمالی در ادامه سخنانش مطرح کرد: من پیشنهاد کردم در تقویم بنیاد رودکی روزی با به عنوان روز هندوستان داشته باشیم تا در این روز شاهد برگزاری رویدادهای مهم باشیم.

او ادامه داد: استاد چائوراسیا که در واقع تاریخ موسیقی شفاهی هندوستان محسوب می‌شوند به ایران می‌آیند و این باید نقطه شروع فعالیت‌های ما باشد تا بتوانیم در سطوح و رشته‌های مختلف با این کشور همکاری داشته باشیم و این فعالیت نباید به حوزه موسیقی محدود شود.

هاری پراساد چائوراسیا کنسرت فلوت هندی خود را روز شنبه چهارم اریبهشت در تالار وحدت برگزار خواهد کرد.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 151 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 15:09

۱۴۶۰۸۹۲۳۸۸۰۲۶_۵۳یک قانون‌نواز پیشکسوت این روزها مشغول تألیف‌های جدیدش برای ساز قانون است و هنوز قصد اجرای صحنه‌ای ندارد.

ملیحه سعیدی اظهار کرد: این روزها در خانه و در حال تألیف آثاری برای ساز قانون هستم. به‌تازگی کتابی را با محتوای ردیف‌های میرزا عبدالله تألیف کرده‌ام که همراه با هفت لوح فشرده منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: این اثر را همین اواخر برای انتشار به موسسه‌ی «ماهور» تحویل داده‌ام. در این هفت لوح فشرده با ساز قانون نوازندگی کرده‌ام.

سعیدی که سال‌هاست با سازش روی صحنه‌ی اجرا نکرده است، در این‌باره توضیح داد: من دیگر حوصله‌ی این کارها و حاشیه‌هایش را ندارم؛ حوصله این‌که بخواهم دنبال مجوز بروم. باید تسهیلاتی برای هنرمندان فراهم می‌شد تا ما هم بتوانیم کار ارائه دهیم؛ اما این‌که بخواهم دنبال سالن و مجوز کنسرت باشم، دیگر از سن من گذشته است.

این نوازنده‌ی قانون همچنین گفت: من مثل خیلی‌ها پولدار نیستم که مدیر برنامه داشته باشم و یک نفر دنبال این کارها برایم باشد؛ یک گوشه نشسته‌ام و کار خودم را می‌کنم.

ملیحه سعیدی، مدرس، آهنگساز، نوازنده‌ی ساز قانون و مدیر سابق هنرستان موسیقی دختران است که آموختن موسیقی را از کودکی در خانواده‌ای اهل هنر آغاز کرد. در زمان ریاست حسین دهلوی، در رشته‌ی ویلن کلاسیک و ایرانی از هنرستان موسیقی ملی فارغ‌التحصیل شد. نواختن سازهای ویلن آلتو، قیچک، تمبک، پیانو و قانون را ضمن تحصیل در هنرستان و دانشگاه فرا گرفت و قانون را به‌عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و نزد مهدی مفتاح در هنرستان آموخت.

در چند سال اخیر با کوشش‌های ملیحه سعیدی، لحنی ایرانی و هم‌رنگ با سایر سازهای موسیقی دستگاهی، از ساز قانون شنیده می‌شود. شیوه‌ی نواختن این ساز به‌طور سنتی با دو انگشت اشاره انجام می‌شود. در سال‌های اخیر علاوه بر تکنیک دو انگشتی، با ابتکار ملیحه سعیدی، شیوه‌ی ۱۰ انگشتی نوازندگی قانون نیز رونق گرفته است. در این روش، امکانات زیادی از ساز در اختیار نوازنده و آهنگساز قرار می‌گیرد.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 15:09

آلبوم «واژه های سیمانی»

آلبوم «واژه های سیمانی»

آلبوم «واژه های سیمانی» با شعرخوانی «لیلی علیزاده» توسط نشر و پخش جوان منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این آلبوم شامل ۵ قطعه به نام های «از دور … گفت و گوی محوی به گوش نمی رسد»، «این بار نزدیک تر تا یک حدود مشخص»، «رقص دود در کنار رادیوی خاموش»، «حالت تهوع بعد از آرامش» و «غروب سوخته با ساقه های علف» است که اشعار آن ها از بین سروده های «وریا مظهر»، «رضا بروسان»، «شیون فومنی» و «بیژن نجدی» توسط «محسن محبی» انتخاب شده است. «فرید حامدی» (روهینا) نیز انتخاب موسیقی قطعات این آلبوم را از آثار ادیب پراگ و طراحی کاورها را بر عهده داشته و ناگفته نماند که این آلبوم در استودیو پیکادو میکس و مسترینگ شده است.

شهرت ادیب پراگ در سبک موسیقی معاصر و الکترونیک مینیمال است. وی یکی از نوابغ برجسته موسیقی معاصر جهان به شمار می آید و با نوعی نگاه خاص و منحصر به فرد به ریتم ها و ملودی های مینیمال به تولید آثاری متفاوت پرداخته که در سرتاسر جهان در بین منتقدین و مخاطبان، به موفقیت های کم نظیری دست پیدا کرده است، از مشخصه های آثار و موسیقی فیلم های ساخته وی می توان به کاربرد فرکانس های نامانوس، ریتم های شکسته و بر عکس و هارمونی های پیچیده اشاره کرد.

محسن محبی در حاشیه این آلبوم نوشته است: «این اثر بر اساس دغدغه های اجتماعی و درونی چند نسل تولید شده: مبانی روانشناختی و سورئالیستی آن، زبان ناب شاعران آوانگارد، موسیقی مینیمال و مدرن، صدای لیلی علیزاده که از جنس یک صدای واقعی و بدون افکت بوده، در کنار هم، شنونده را در ابتدا به خود خویشتنش ارجاع می دهد و در هاله ای از حس سرد انسان معاصر فرو می برد که برای برونرفت از آن با دور باطلی از همان دغدغه ها درگیر است. فضایی بدون زمان و مکان که انگاری هرگز وجود ندارد. صدای این اثر بسیار صریح و بی پرده است. حقایقی در آن گفته شده تا حدودی تلخ هستند؛ نه البته تلخ تر از حقایقی که گفته نشده است.»

علاقه مندان برای تهیه آلبوم «واژه های سیمانی» به صورت نسخه اصلی میتوانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین این اثر از طریق سایت «بییپ تونز beeptunes.com» نیز به صورت دیجیتال قابل خریداری و دانلود قانونی است.

+دموی قطعات آلبوم «واژه های سیمانی» را آنلاین بشنوید و در صورت تمایل پس از خرید دیجیتال، قانونی دانلود کنید

در ادامه می توانید کاورهای آلبوم «واژه های سیمانی» را مشاهده نمایید (برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هر یک از عکسها کلیک کنید):

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 154 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 13:58

۲۰۵۱۳۹۳گروه موسیقی «مهتاب رو» بعد از هشت سال دوری از اجرای زنده در تهران نوزدهم اردیبهشت ماه امسال در تالار رودکی کنسرت «اینجا روزها» را برگزار می کند.

وصال عرب‌زاده سرپرست گروه موسیقی «مهتاب رو» با اشاره به تازه ترین فعالیت های این گروه توضیح داد: خوشبختانه این فرصت برای گروه ما پیش آمد که بعد از دوری هشت ساله از اجرای زنده در تهران بتوانیم با گروه «مهتاب رو» کنسرتی را در تالار رودکی برگزار کنیم که به نوعی سرآغازی برای فعالیت های دیگر ما است. در سال‌های قبل عمده توجه و تمرکز ما برای اجرای زنده محدود به چند اجرا در شهرستان ها بود ولی امیدواریم بتوانیم فصل جدیدی از اجراهای زنده در تهران را هم داشته باشیم.

وی درباره کنسرت پیش رو که قرار است نوزدهم اردیبهشت ماه امسال در تالار رودکی تهران برگزار شود، بیان کرد: در بخش اول کنسرت که در دستگاه همایون اجرا می شود قطعاتی از اشعار شاعران معاصر از جمله احمد شاملو، سید علی صالحی، ابوالفضل کمالی و دو کلام از بنده با نگاهی امروزی به موسیقی اصیل ایرانی اجرا می شود. در بخش دوم نیز چند قطعه بر اساس اشعار شاعران کلاسیک از جمله عطار، حافظ و سعدی اجرا می شود که پنچ قطعه این آثار به آهنگسازی من و دو قطعه نیز به آهنگسازی هومان رومی به علاقه مندان ارائه می شود.

سرپرست گروه موسیقی «مهتاب رو» در معرفی اعضای ارکستر گفت: بهادر صحت خواننده، مرجان بنایی هم خوان، ارژنگ فرامرزی، آرش سعیدیان عود، مهرناز دبیرزاده سازهای کوبه ای، هومان رومی کمانچه و بنده سه تار گروه اجرایی این کنسرت را تشکیل می دهیم. آنچه برای من در این کنسرت ها مهم است تاکید بر رویکردهای عجیب و متفاوت نیست. گروه ما در این کنسرت فقط تلاش می کند بنا به مقتضیات زندگی همه ما بیان موسیقایی خود را ارائه کند که گاه ممکن است متفاوت نیز به نظر آید به همین جهت بنده هیچ وقت تلاش نکردم تا حتما نگاه نویی به ماجرا داشته باشم، آنچه برای من مهم است حس و حال و متفاوتی است که امیدوارم مخاطب با آن همراه شود.

عرب زاده درباره خواننده گروه نیز توضیح داد: بهادر صحت تحصیلات خود را در رشته موسیقی به پایان رسیده و من مطمئنم در ماه های آینده از این خواننده بیشتر می شنویم. اصولا بنده هم همواره علاقه داشتم که با هنرمندانی کار کنم که از استعدادهای ناب موسیقی این سرزمین هستند کما اینکه در سال های قبل افتخار داشتم با خوانندگانی چون حسین علیشاپور، وحید تاج و مجتبی عسگری کارهایی را انجام دهم که هم اکنون حرف های زیادی برای گفتن دارند.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 152 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 12:57

علی مراد خانی

علی مراد خانی

معاون هنری وزارت ارشاد گفت: با تشکیل شدن شورای هنری ارکسترها، فشارها از روی دوش یک نفر برداشته می‌شود. تمام تلاش ما این است که بتوانیم تعاملات را در این حوزه بالا ببریم.

علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد در حاشیه اولین جلسه تمرین ارکستر سمفونیک تهران در سال جدید، گفت: با تشکیل شدن شورای هنری ارکسترها، فشارها از روی دوش یک نفر برداشته می‌شود. تمام تلاش ما این است که بتوانیم تعاملات را در این حوزه بالا ببریم. من به همکارانم در مجموعه ارکستر‌ها هم گفته‌ام که مهم این است که در ادامه راه بتوانیم هنرمندان را جذب حداکثری کنیم. امروز اولین جلسه تمرین ارکستر سمفونیک تهران تشکیل شد و خوشبختانه ارکستر چندان از فعالیت‌ها و برنامه‌هایش عقب نیست.

معاون امروز هنری وزیر ارشاد ادامه داد: هر یک از ارکسترهای ملی و سمفونیک یک شورای هنری خواهند داشت. اعضای این شوراها هم مشخص شدند و به زودی آقای طالبی اعضای شوراها را اعلام خواهند کرد. همه آن‌هایی که در این حوزه دست‌اندکار بودند و به زیر و بم کار واقفند، در کنار هم امور را پیش خواهند برد. مهم این است که این شوراها کمک‌کننده باشند تا بتوانیم کارها را بهتر تجزیه و تحلیل کنیم. و در عین حال امیدورام که همه مسائل در همان شوراها حل و فصل شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بنیاد رودکی مانند گذشته مسولیت ارکسترها را برعهده خواهد داشت یا خیر نیز عنوان کرد: مشکلاتی در سال گذشته به وجود آمد که باید این مسائل هرچه زودتر برطرف شوند. همچنین برخی مسائل درون‌سازمانی اعم از مشکلات برخی نوزاندگان، قراردها و … نیز وجود دارند که برای ادامه کار نیازمند حل هرچه سریعتر این موارد نیز هستیم. از طرفی موضوع محل تمرین ارکسترها و زمان‌بندی سالن‌ها نیز مسئله دیگری است که مشغول برطرف کردن این موضوع نیز هستیم.

علی مرادخانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا سفر ارکستر سمفونیک به کشور چین و اجرا در شهر شانگهای انجام خواهد شد یا خیر، نیز گفت: دعوت ارکستر چین از ارکستر سمفنیک تهران برای اجرا در شهر شانگهای کماکان پابرجا است.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 12:57

۱۳۹۵۰۱۲۹۰۰۰۶۵۷_PhotoAرییس فرهنگستان هنر گفت: برای امنیت روانی و آرامش جامعه موسیقی تلاش شود و همچنین در تعامل با هنرمندان و مردم می‌بایست با سعه صدر مسایل حوزه موسیقی به مسیر درست هدایت شود.

علی معلم ضمن تبریک از انتصاب فرزاد طالبی به سمت مدیر کل دفتر موسیقی گفت: هنرمندان حوزه موسیقی سرمایه‌های فرهنگی جامعه هستند و در ادوار مختلف بسیار اثر بخش بوده‌اند.

رییس فرهنگستان هنر در ادامه تاکید کرد: برای امنیت روانی و آرامش جامعه موسیقی تلاش شود و همچنین در تعامل با هنرمندان و مردم می‌بایست با سعه صدر مسایل حوزه موسیقی به مسیر درست هدایت شود.

در پایان این نشست مدیر کل دفتر موسیقی ضمن آرزوی سلامتی و قدردانی از حضور ایشان، اظهار امیدواری نمود اینگونه دیدارها در آینده ادامه یابد تا از نقطه نظرات بزرگان و پیشکسوتان در حوزه موسیقی هرچه بیشتر استفاده شود.

موسیقی ایرانیان...
ما را در سایت موسیقی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی musiceiranian بازدید : 110 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 12:57